lördag 10 mars 2012

Ikväll får Mello-spektaklet sitt slut.



Björn och jag och hundarna ska förstå titta.
Annars är man helt ute, och rudis i det stora månadslånga eftersnacket.
Men förra veckan var Sarah Dawn Finer ensam värdinna på täppan.
Behagfull njutning.
Idag kommer de två andra katastroferna tillbaka.
Det är bara att ta sats, och andas långsamt.

Jag älskar Danny, och vill, vill, vill att han ska vinna.
Han förtjänar det, som man säger. Kanske hjälper hans mammas innerliga böner.

Dock inser jag precis som alla andra, att Loreen har gjort en ännu vassare megahitlåt med enorm vinnarpotential.
Fast.
Om jag känner svenska folket rätt så blir det "Fel låt vann!" på löpen imorgon.
Så jag tippar Molly från balladträsket, eller nån annan helt oväntad underdog.
Precis som förra året.




sydsvenskan

2 kommentarer:

  1. Har inte tittat på detta jippo,sedan början 80-talet..Men en kort och ärlig rak fråga till dig Carina.
    Tittar Björn på detta program helt frivilligt ?
    Eller är det möjligen liksom för dina hundar,att någon tvingar honom därtill ??

    SvaraRadera
  2. Björn sover mycket gott till detta program. Promise.

    SvaraRadera