onsdag 14 mars 2012

Extraspännande i Årets Let´s dance.

Efter mellon, nu är det dags för nästa svenska underhållningsspektakel, Let´s dance.
Här är alla namnen i årets ”Let's dance”:
sångerskan Camilla Henemark, fotbollsspelaren Anton Hysén, författaren Camilla Läckberg, skådespelerskan Molly Nutley 16 år, hästbonden Pär-Ola Nyström känd från ”Bonde söker fru”, sångerskan Helena Paparizou, fotomodellen Marcus Schenkenberg, radioprofilen Anders Timell, sångerskan Pernilla Wahlgren och vinexperten Bengt Frithiofsson 72 år.

Jag ser att fotbollsspelaren Anton Hysén som kommit ut ur garderoben, ska lära sig dansa.
Frågan är med vem - man eller kvinna.
Eller förresten; spelar roll!!
I enlighet med vår nya stats-könsneutralitet utgår jag från att alla hen ska dansa med hen.
Och att alla ska bära rosa och röda spets- och plymprydda slitsklänningar.
Den drängaktige skrodören Anders Timell och den fisförnäme vinaren Bengt Frithiofsson måste slätrakas och vulgovampen Henemark platta till bysten.
Dessutom måste alla deltagarna få föra i dansens vivlar.
Allt för jämställdhetens skull.

skanskan
svd HD

5 kommentarer:

  1. Jag tycks ha lämnat Svenska Folkdansens Vänner i tid!
    Eller?
    Inte fan höll vi på sådär
    Eller är minnet uselt...

    skepparn

    SvaraRadera
  2. Inget fel på ditt minne, skepparn, inte på den tiden heller!!

    SvaraRadera
  3. Är detta ersättningen för de sedan år tillbaka igenbommade dårhusen? De som event.inte redan har smittats,lär inte bli bättre av denna smörja..Men det kanske är avsikten !
    Carina,förstår inte hur du orkar titta på sådant sk-t...
    Men tacksam för att du förmedlar till mig,vad som strålas ut från svenska SKOL-TV...

    SvaraRadera
  4. Jag är en enkel människa, Lars, jag tycker om livet, och att sitta med en god bit mat och njuta av musik och dans i helgsoffan med Björn!

    Jag lovar att hålla dig uppdaterad så slipper du titta!

    SvaraRadera
  5. De kommersiella kanalerna satsar allt mer på underhållning, för att hålla svenskarna halvsovande i sina soffor, och inte söka efter sanningen, om bla massinvasionen av muslimer. Och SVT ökar den promuslimska propagandan.
    Allt i en skön förening.
    Jag tycker synd om Björn, och alla andra svenska män, som för husfridens skulle måste stå ut med att titta och lyssna på "sådant sk-t."

    SvaraRadera