fredag 2 mars 2012

Att verka, men inte höras.


Det brittiska flygbolaget Virgin Atlantics kabinpersonal ska få lära sig att viska. Företaget har anställt en speciell viskcoach till den en dag långa kursen.
Personalens nya röstläge mellan 20 och 30 decibel ska ha en lugnande inverkan på företagets högst betalande resenärer när de reser i de nya överklassviterna för cirka 65 000 svenska kronor mellan New York och London från och med april.
Till vanliga dödliga kan man skrika tills dom hör vad man säger.

metro

1 kommentar:

  1. Sådana nymodigheter hade aldrig kunnat ske på den tiden,jag inledde min flygkarriär i de gamla DC-3:orna..På den tiden fanns ingen 1:a klass,enbart ett skynke mellan den främre delen,som var avsedd för gods.Vi passagerare satt längst bak,men tror att ljudnivån var lika,oavsett var man placerades !!
    Problemen på den tiden var att man aldrig visste vilken rutt Linjeflyg/ABA valde..Ibland via Karlstad,ibland via Jönköping eller Göteborg Torslanda..Men på sitt sätt ett spännade äventyr,eftersom man aldrig visste när man nådde hemorten..

    SvaraRadera