tisdag 28 februari 2012

Var rör han sig, Patrik Lundberg på HD?


PATRIK LUNDBERG är journalisten som kränktes och fick Fazer att designa om sina kinapuffar, efter att Lundberg beskrivit deras godispåsar som "Kina-godis, vars förpackning pryds av en knallgul asiat med rishatt och ögon sneda som en lördagsfylla."

Idag skriver samme Patrik Lundberg:
-"Lördag morgon och nattens bränder är på väg att slockna. Jag står vid trottoaren och väntar på en taxi.
En handfull människor passerar mig och en av dem börjar skandera:
"Kines, kines, kines".
Resten av sällskapet flinar. Han kanske är full, tänker jag. Han menar säkert inget illa. Han skämtar nog bara. Så jag håller mun tills de har passerat mig.
------------------------------
Jag har friheten att berätta att sådana scener utspelar sig i samhället hela tiden.
(Men det får man väl inte säga i det här jävla landet?)"

Inte vet jag.
Men är Patrik Lundberg den enda kinesen i Helsingborg?
Eller hur kommer det sig att bakom varje buske han passerar tycks det finnas nån som "hela tiden" flinar "kines, kines, kines," illvilligt.
Är inte Helsingborg en del av alliansens våta dröm-mångkultursamhälle?
Eller är helsinborgarna en homogen kränkande svennemobb, som aldrig sett annat än blåögda blondiner?

För Guds skull kom igen, Patrik Lundberg, väx upp.
Ju mer du gnäller i offentligheten och upplever dig kränkt, desto mer kommer lättroade personer att
vilja "skoja med dig".
Sån är djungelns lag.

Det finns massor med människor som från barnsben och igenom hela skoltiden tvingas uppleva grov mobbing och utstuderat grym utsatthet, och som skulle älska att komma undan med "kines, kines, kines" (motsvarande "svensk, svensk, svensk")en sen natt bland rykande bilar.
I det här jävla landet.

1 kommentar:

  1. Stackare han måste lida av mindervärdes komplex..
    Även om lilla Helsingborg inte är en världsmetropol,finns det otal "snedögda" inte enbart där,utan i hela NV-Skåne...Om jag inte tar fel finns det ett speciellt område,där dessa asiater från China,Vietnam,Korea och andra fjärran länder skapat sina egna kvarter.. Möjligen har denna unge man växt upp utanför deras ghetto,och känner sig därför utlämnad !! Borde han inte i stället var stolt över sitt ursprung och att allmänheten tycks ha gjort honom till en världskändis i hela stan ??
    Sen är ju en öppen fråga,om han har alla "kopparna i skåpet"..

    SvaraRadera