lördag 4 februari 2012

Svensk krishantering.


AstraZeneca meddelade i torsdags att 1100-1200 forskningstjänster läggs ner, merparten i Södertälje.
1 200 sägs upp.
Rubriker: Tragedi, ruin, dråpslag, skräll, krasch, härdsmälta, slag, dödsstöt, dödshugg, nådastöt, katastrof, ödesdigert, förkrossande motgång, chock och undergång.

Kom att tänka på mina graviditeter, två i Sverige, en i CA, USA.
På Sophiahemmet tittade barnmorskan på MVC på mig med huvudet på sned och bekymrad blick:
-" Är det nånting som oroar dig?"
Nä, inget speciellt, tack.
-"Du vet att du kan lyfta allting här, vi finns för dig om du känner dig ängslig, eller går och trycker på nånting."

I Palm Springs Ca, hos min gynekolog, hade jag faktiskt blödningar som jag ville prata om.
-" No-no, don´t worry, Mrs Norden, now let´s think positive!"




svd SR

1 kommentar:

  1. Vilket visar, om jag fattar rätt, att en del saker ( på vissa ställen ) fungerar i Sverige!
    Kul att veta
    Måtte S:t Apollonia vare mina kolleger behjälplig nu och i framtiden
    Fast om hon har hand om gynekologi vete fasen


    Isola Regina

    er

    SvaraRadera