söndag 26 februari 2012

Nedmonteringen av vårt land skenar.


Lokalkännedom för taxiförare slopas. Beslutet är tänkt att leda till ökad konkurrens.
????????????????????????????????????
Transportstyrelsen anser att eftersom elektroniska kartor finns behövs inte kravet på lokalkännedom, vilket slopas den 1 april.

— Det måste vara någon på Transportstyrelsen som fått hjärnsläpp, säger Carl Grufman (M), ordförande för färdtjänstutskottet i Stockholms läns landsting.

Inte alls.
Detta är helt i enlighet med förd politik - som leder åt helvetet.
Sveriges maktpersoner har bestämt sig för att de upphöjda och stackars invandrarna är de som ska leda oss övriga.
Således måste krav för att komma in på specialutbildningar typ poliser, brandkår m.fl. sänkas till de massinvandrades ev analfabetnivå.
Själv tog jag mig från Arlanda med taxi och hjärtat i halsgropen. Förmannen undrade vart jag skulle, men chauffören som bara talade arabiska skakade förvirrat på huvudet.
-Kan do visa han?
Jag var trött, hade lastat in bagaget redan och ville bara hem, så jag nickade uppgivet.
Resan inleddes och jag pekade och gestikulerade, men började undra om mannen ens hade körkort. Klockan mitt i natten saktade han ner till 25 km när vi passerade en skola, i kurvorna drog han på allt han hade, och hade det varit snö och is hade vi båda varit i sällare marker nu.
Vid ankomsten, puh, äntligen hemma - då kunde chauffören inte ta betalt med kort, uppenbarligen var kortdragaren för komplicerad för honom. Han gnuggade uppfordrande pekfingret mot tummen framför mig för att jag skulle fatta att här gällde cash.
Jag skakade på huvudet, mannen plockade upp sin mobil, ringde förmannen, talade på arabiska, tog mitt kort och drog, och drog och drog men fick inget att fungera. Jag gav honom ett annat kort, samma visa. Efter 20 minuter i baksätet bredvid huset med min sköna säng, gav jag upp.
Tog fram en tusing, skulle betala 590 kronor, och mannen gav mig 3 hundralappar tillbaka.
Jag skakade på huvudet och visade på fingrarna att jag ville ha en hundring till, då tog han fram sin plånbok vände upp och ner på den för att visa att den var tom.
Suck.
Jag gick, tog mitt bagage och smällde igen dörren.
Bestämde mig för att alltid endast åka med svensktalande chaufförer som hittar till min adress, för all framtid.

Dan efter hos frissan.
Inget av mina kort funkade - både var plötsligt ogiltiga.
Vad hade chauffören gjort med dem?
Det tog mig flera dagar att reda ut mitt liv efter en åkning från Arlanda och hem med en analfabet.

Lycka till Sverige.

HD

2 kommentarer:

  1. Talar dessa NAVI arabiska och zwahili ??

    SvaraRadera
  2. Stygge Sigge2012-02-27 01:13

    Det går snabbt utför med bananrepubliken Swedistan.
    Varför inte också passa på att slopa läkarutbildningen?
    Kirurgerna kan väl för bövelen koppla upp sig till Wikipedia och enkelt o "smärtfritt" genomföra sina dagliga ingrepp. Tänk vad mycket pengar det skulle bli över till den nya arbetsbefriade adeln kommandes från primitiva ökenkulturer!

    SvaraRadera