torsdag 9 februari 2012

Kränkthets- och svenskhatsoverkill på Skavlan i morgon.

Timbuktu och Mona Sahlin gästar Skavlan i morgon kväll för dem som orkar.
Skavlan har i och för sig visat sig vara en oslagbar mästare på att inte jamsa med korrektheten, men i Utöyas Norge blir det en marig balansgång för honom.
Timbuktu, jag älskade hans låtar tills han framställde sig själv som ett ängsligt och väldigt kränkt litet, litet ynk-offer och gick ut i pressen över en tokig kannibalcartoon.
Hur ska man kunna respektera nån som inte respekterar sig själv mer än så.

SVT

5 kommentarer:

  1. "Timbuktu och Mona Sahlin gästar Skavlan"

    Ooooooooh noooooooooooo

    SvaraRadera
  2. Det kan bli ett riktigt PK-halleluljah-moment.

    SvaraRadera
  3. Mona"nähä nu blir jag upprörd"Sahlin ska väl få ett nytt jobb i Eu.Konstigt att dom som inte tillför någonting till samhället kan glassa fram med en oljad käft.

    SvaraRadera
  4. Har sett de flesta av hans program, men morgondagens hoppar jag över, jag tycker illa om att kräkas.
    Detta var ett av de bästa, i mitt tycke, när Irshad Manji satte de korrekta svenskarna och norrmännen på plats: http://www.youtube.com/watch?v=CZyHu3Qq02k

    SvaraRadera
  5. Jag avskyr att kräkas men jag börjar nog glutta. Är nyfiken på Skavlans hållning. Tack för länken, värdefull!

    SvaraRadera