torsdag 16 februari 2012

I Norge får vi läsa om offren, och se lidandet.



I förra veckan gick Anniken Tronstad Aune 19 år, ut från sin studentlägenhet i Oslo centrum, efter fem minuter blev hon överfallen.

- Plötsligt knuffades jag omkull bakifrån, då jag vände mig om möttes jag av en knytnäve mitt i ansiktet.
Efter det fick hon ta emot massor med slag tills de två gärningsmännen drog fram en kniv.
- Det såg ut som en brödkniv med stora taggar. De började skära och sticka i mig, men jag lyckades klara mig eftersom jag hade en tjock dunjacka.
Aune hade aldrig sett överfallsmännen förut, och tolkar det som blint våld.

- De sa ingenting till mig, eller krävde något av mig innan de gick til angrepp. De pratade bara med varandra, men jag förstod ingenting då de inte talade norska.

Blint våld?
Nä snarare rashat.
Men om du frågar svensk PKelit, så är det smällar vi får ta i mångkulturens namn vi purskandinaver.

VG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar