onsdag 22 februari 2012

Är det så här vi ska ha det?


En krögare i Helsinborg skjuts i magen på sin krog.

Vem tror du har gjort detta mot dig?
– Jag vet inte. Jag har såvitt jag känner till inga fiender.
Vad tror du att gärningsmännen egentligen var ute efter?
– Jag vet inte. De sa inte ett ord.

Inte heller polisen har någon teori om motivet till dådet. Utredningen har lagts ner i brist på uppslag.
- Här har polisen rekommenderat mig att flytta från mitt hem och skaffa hemlig identitet men jag tänker inte dra mig undan. Det är väl brottslingen och inte offret som borde flyttas?


I hopp om att de skyldiga ska gripas har Refik Konce nu höjt sig tidigare utfästa belöning till 350 000 kronor.

I Reinfeldts land of milk and honey för invandrare råder laglöshet.

Den som har mest pengar till belöning har kanske möjlighet att lösa brottet.


Se intervjun med den skjutne krögaren här:HD

5 kommentarer:

  1. Misstänker att detta utsatta "offer" vet mer än han yppar...I södra delen av landet,är "beskydd" liksom i andra kulturberikade länder,ett gå och giva...
    Sedan förvånas jag av att en "nybyggare" på sååå kort tid,kunnat skapa en förmögenhet (efter skatt),som tillåter att ge ut 350.000:- Själv har jag arbetat hela livet-delvis bra lönad-.Men att skänka bort en sådan summa,p.g.a yttre hot skulle inte min ekonomi tillåta... M.a.o tvingas jag som svensk av penningbrist,att låta mig avrättas i anarkins nya "Absurdistan"

    SvaraRadera
  2. Det var väldigt vad alla vittnen blev tysta.

    SvaraRadera
  3. Det är väldigt bra att de ryter till mot polisens oduglighet. Vi pursvenskar står ju som fähundar med mössa i hand och tackar artigt nigande, när polisen lägger ner våra brottsanmälningar på löpande band.
    Är det nån Ask lyssnar på så är det nog de nya.

    SvaraRadera
  4. Carina du är bra smart..Naturligtvis måste i detta fall landets Justitieminister Ask,agera för mångkulturen !!
    Kanske är det rent av 7-klövern som är sponsor,allt för att lösa fallet i tysthet !!

    SvaraRadera
  5. Till och med Asken kan vekna. På Reinfeldts order.

    SvaraRadera