fredag 20 januari 2012

Vilken tur att den kvinnan inte bor i Malmö.


En 42-årig kvinna har anmält sin granne på Brynäs i Gävle för hans vana att gestikulera när han talar med henne.
- När de pratar brukar han vifta med sina armar, vilket hon tycker är obehagligt. Ibland har det även viftats mot hennes hals, säger Mikael Hedström, talesman för Gävlepolisen.
Armviftandet ska ha pågått i några månader.
Förundersökningen gäller ofredande.

Jag konstaterar att toleransnivån är betydligt lägre i de norra delarna av landet.


gd

4 kommentarer:

  1. Ja du Carina det där kroppsspråket kan vara obehagligt. Jag glömmer aldrig när en grupp zigenarbarn drog sitt finger över sin hals samtidigt som dom tittade på mig.
    Jag hade sagt till dom när dom inte betalade för sig på bussen.

    Många men mig är inte vana för vi knyter näven i fickan :(
    Eva-Marie

    SvaraRadera
  2. Jag är ledsen Carina men nu känner jag att folkskolläraren i mig pickar och vill komma ut. ;-)

    Gävle ligger INTE i norra Sverige, inte ens i den nordliga halvan. Delar man Sverige i tre delar går gränserna norr om Uppsala och Umeå. Från Uppsala till Gävle är det cirka 10 mil (fågelvägen).

    SvaraRadera
  3. I saw it coming, men mitt perspektiv är som Ystadflicka, då tom Hässleholm var nordligt. Om forladelse.

    SvaraRadera
  4. Åja' som trodde du va' från Lapplands Väsby. ;-)

    SvaraRadera