onsdag 11 januari 2012

Samhällsdebattör eller Jante?

Sven-Erik Alhem bloggar på Expressen:
-"Vore jag rådgivare åt den nya centerledaren skulle jag avråda henne från att göra för mycket väsen av att hon hade hedrande MVG i alla ämnen i gymnasiet. Sådant kan uppfattas som självberöm och slå tillbaka."
Sven-Erik Alhem är vår nya gubben i lådan. Han dyker upp överallt och tycker.
Varför, kan man fråga sig, för vem är han liksom?

När det gäller Lööf-kvinnan så må hon se ut som en skenhelig madonna, hennes evighetsflin får det verkligen att klia på mig, men att avråda henne från att berätta om sina fantastiska skolbetyg begriper jag inte.
Det vårt land behöver är bra förebilder, människor som har ambitioner och mål, som strävar och vill nånstans.
Istället för de "förebilder" som med bigga guldklockor och senaste mercan gör allt för att fetlura försäkringskassan och vårt välfärdssystem.

2 kommentarer:

  1. Kanske rent av landet Annorlundas egen BOND,- "Ahlhem 008"...
    En av de agenter som skall se till att landets ursprungsbefolkning fördummas,till nivå med de "nyinflyttades"
    Allt i jämlikhetens tecken,-eller varför får han/hon och inte jag !!!
    Förebilder blir utvalda av 7-klövern.Människor med ambitioner och mål,(som du skriver)lämnar i skaror,för en bättre framtid utomlands.

    SvaraRadera
  2. Dyker upp och tycker, bästa Carina
    Allvarligt
    Du själv?
    Ja, jag gillar dig
    Lustigt i stort herr A även
    Vad det gäller: lämnar
    Europa är ju bra ibland
    Har själva fötterna i 4 länder
    Om man flyttar runt är det alltid behagligt varmt...

    Isola Regina

    SvaraRadera