onsdag 11 januari 2012

Marit Björgen?

Eller Malte Björgen.

9 kommentarer:

  1. Vad vacker man blir av att inmundiga norska astmapreparat!
    För att inte tala om vilka tjusiga muskler man får...
    Isola Regina
    (glöggfri!)

    SvaraRadera
  2. Hahahaha- Isola Regina! Glöggen slut och tompavan inlämnad på glasåtervinningen, precis som här!

    Vilken tur för mig och mina läsare att du är storsint, kan ta en ursäkt från hjärtat, och komma tillbaka som en good sport!

    SvaraRadera
  3. Såg ett program om utgrävningarna av Pompeji,man hade funnit en ståtlig marmorstaty,från en dåtida man.Problemet för forskarna var nu,att huvudet inte storleksmässigt passade in för kroppen.För dem var det alltför litet..Detta föll mig in,när jag fick se bilden av Fru Björgen...

    SvaraRadera
  4. En svensk Viking viker inte för en norsk Amazon! Marit Bjørgen är en vacker kvinna och Therese Johaug är en riktig pudding (Charlotte Kalla är inte så tokig hon heller. Hon har ett leende som man blir varm i hela kroppen av. Det skulle rent av kunna smälta Rabots glaciär. Och Tärendömålet, Tärendömålet... http://www.youtube.com/watch?v=J5nXLwqNFCg).

    Mandom, mod och morske män
    Finns i gamla Sverige än,
    Kraft i arm och kraft i barm,
    Ungdomsvarm i bardalarm.

    Ögon blå,
    Då och då

    Le i blomsterdalar där!
    Nord, du jordens jättelem,
    Nord, du milda hjertans hem!

    Toner än från forna dar
    Ljuda der i skog och dal,
    Vilda som en storm på haf,
    Milda som en suck på graf.

    Lyssna då,
    Vänner, på

    Hemländsk, hundraårig sång!
    Lyssnen, älsken, lären den,
    Sjungen, sjung den sjelfva se'n!

    http://www.youtube.com/watch?v=Hh46xx3DjxI

    SvaraRadera
  5. Argus, har du dolda böjelser....?!?

    SvaraRadera
  6. Vill män ha kvinnor som viker ner dem med lillfingret i armbrytning?
    Har jag misstagit mig i hela livet?

    SvaraRadera
  7. Carina, mina böjelser är rätt uppenbara; vin, kvinnor och sång (kanske inte så mycket det sista eller kanske det första för den delen). En riktig man är inte rädd för en stark kvinna även om hon råkar vara fysisk stark. Jag är säker på att Björn Ferry åker på stryk i armbrytning mot lilla frun (Heidi Andersson) tio gånger av tio. Jag har inte hört honom klaga över det.

    Eller som Pugh Rogefeldt sjunger i Flickornas Laban:

    Du kan va lång
    Du kan va kort
    Du kan ha håret blekt i rosa eller blått
    Du kan va smal
    Du kan va tjock
    Du kan få vissla på Tjaikowskij eller rock
    Du kan va vit eller gul
    Du kan va brun eller svart
    För mig är alla vackra, säj mej en tjel som är ful

    SvaraRadera
  8. Missar aldrig en chans på Pugh! http://www.youtube.com/watch?v=9uEpPLacD9E
    Trodde jag kunde alla hitsen på mina fem fingrar, men vem ska klå mig på just de fingrarna - eller ta mig i armbrytning - om inte du Argus!!

    SvaraRadera
  9. Gul?
    The Yellow Rose of Texas var, sägs det, en mulattska
    Således en sång som sjöngs av the blue boys ( nordstatarna) under the civil war?
    Nej, lustigt nog av the grey (sydstatarna)
    Lite off topic


    Isola Regina

    SvaraRadera