fredag 27 januari 2012

Mänskligheten i all sin prydno. Roliga timmen.


Magdalena Ribbings hyfs-och stil-spalt i DN kan få mig att fullkomligt vibrera av skratt.
Idag undrar någon över en väl magstark dödsannons, där de närmast sörjande(?)bad om att pengar istället för blommor och fonder, skulle sättas in på familjens bankkonto avsett för byggnation av familjens sommarstuga.

Quentin Sarstedt spot-on-kommenterar:
-Ha-ha, vilken grej! ”Ni är välkomna tilll en minnesstund i åminnelse av min mammas bortgång. Själv vill jag gärna ha en platt-TV, var vänlig sätt in 200:- på BG xxy-0123.”

Ja, jag säger då det.

2 kommentarer:

  1. Kunde aldrig ha varit de mina!
    De skulle inte bekostat ens en annons
    Tror jag

    Isola Regina

    SvaraRadera
  2. Är du inte lönsam, lille vän?

    SvaraRadera