lördag 31 december 2011

Tvåtusentalets svekfullaste person.


Fredrik Reinfeldt, mannen som fick svenska folkets innerliga förtroende att nyskapa och inleda en ny stolt framtid.
Bort från gammalt flum i sosseriets nedåtgående spiral.
Och alla moderata väljare följde honom, litade på honom och gav honom sina öppna mandat.

Och så blev allting precis som förut.
Fast etter värre.

Rättsväsendet betraktades förut med respekt, lagarna var välgrundade och accepterade. Idag är lagstiftningen flummig och oklar. Kriminella ligor har tagit över.

Skolan var statlig och fungerade tillfredsställande. Nu är det kaos och med historiskt kassa resultat.

SJ, var monopolistiskt men fullkomligt pålitligt. Nu, uppsplittrat, står tågen stilla och inget fungerar.

Försvarsmakten hade stor respekt i världen. Nu är Sverige utan försvar.

Våra statliga verk och myndigheter fungerade. Nu har vi massor med nya myndigheter med förvirrade chefer - utan ansvar.

Statsministerns vurm för allt mångkulturellt, och hans närmast totalitära blindhet inför de negativa konsekvenserna av massinvandringen, med importerat utanförskap, livslång arbetslöshet och mångkulturell brottslighet är skrämmande.
Statsministern har en farlig faiblesse för att bemöta kritik med skapade myter och halvsanningar, och att inte vilja ta i medmänniskor med tång.

Alliansen är i skriande behov av en omstart.
Fredrik Reinfeldt är kalkylerande och distanserad, helt i avsaknad av öppenhet, ärlighet och visioner och kommer inte att kunna ta Sverige till en högre nivå.

aftonbladet
svd aftonbladet

9 kommentarer:

  1. jag som gammal moderatväljare är fruktansvärt besviken,
    jag känner mig lurad, när han gjorde upp med MP är nog en av dom värsta besvikelser jag varit med om, jag trodde inte det var sant,
    det måste finnas massor med moderater i vårt land som är lika besvikna som jag,
    jag kommer att straffa honom på det enda sätt jag kan 2014, jag kommer att rösta på SD och kommer försöka få så många kompisar jag kan att göra likadant.

    SvaraRadera
  2. Bra. Känner precis som du. Och förstår inte hur han kunnat lura omvärlden så.

    SvaraRadera
  3. Jag håller helt med Mullis. Vilken otrolig besvikelse! Folk tycks ju bli lurade av hans lugna framtoning, men bakom den statsmannamässiga fasaden döljer sig något sjukt. Det känns förskräckligt att skriva det om landets politiske ledare, men jag tror faktiskt inte att han vill Sverige väl. Han verkar vara ute efter personlig revansch.

    SvaraRadera
  4. Anna:
    Så är det nog,men vad är det som ligger bakom denna hätska inställning,till allt svenskt ?
    Hans invandrarbakgrund ligger ju två generationer tillbaka,och borde bland normalt funtade,inte ha någon negativ inverkan..

    SvaraRadera
  5. Carina!!
    Du beskriver den ABSOLUTA sanningen om vad som
    händer i vårt vackra land.
    Tyvärr styrs vårt fosterland av landsförädaren
    Fredrik Reinfeldt. Denna svenskhatande taskspelande cirkusavkomma måste bort !!!
    GOTT NYTT ÅR !!
    N-Å.

    SvaraRadera
  6. Till alla Carinas trogna bloggläsare:
    Ett Gott (o.bättre) Nytt År !

    SvaraRadera
  7. Tack Carina för ditt stora arbete framför tangentbordet, jag önskar dig och alla andra som kämpar för ett bättre Sverige ett riktigt
    Gott Nytt År!

    Kalleman

    SvaraRadera
  8. Apropå lugna, och trevliga framtoning, det är väl ett psykopatiskt drag.
    Seriemördaren Ted Bundy hade väl ett sådant.

    Gott Nytt År
    till alla Brothers and Sisters in arms, än så länge är vapnen endast ord, och försök till dialog med landsförrädarna/fienderna.

    xbenedictx

    SvaraRadera
  9. Ja som en skåning skulle säga, han lider nog av NFED

    Nåed Fel E De

    SvaraRadera