fredag 16 december 2011

NUUUUUUU!



Är semestern slut.
Jag har så mycket att berätta.
Mest om mitt förlorade land.

Det fanns nog nåt slags mening med att jag inte lyckats med mina enträgna försök, att under resan komma åt internet och min blogg, ty det har varit en sån fullkomlig lisa för intellektet, själen, ja, hela mig, att slippa se politikernas och korrektpressens likvidering av mitt älskade land.
Så befriande och hälsosamt att slippa vakna och somna med vanmakten.

Vid poolen har det samlats långtidssemestrande svenskar, italienare, danskar, finländare, spanjorer, irländare, och alla har njutit, samtalat och umgåtts i det katolska Gran Canarias innerliga och välkomnande gemenskap, det har varit sol ute, sol inne och sol i sinne.
Dvs tills alla alltid till slut kom in på tillståndet i våra förr så stolta och lyckliga europeiska länder.
Vreden över EU och den skräddarsydda maktfullkomligheten, och över den mångkulturella misären har förenat oss i avgrundsförtvivlan och hopplös misströstan.

På hemvägen läste jag nättidningarna, och gamla som dör utan att folk lyfter ett ögonbryn, samt rasmord i Belgien.

Nu ska jag på med blåsan, direkt till julfest, men sitter vid tangenterna i morgon.
Så om ni, som jag innerligt hoppas, finns kvar så hörs vi då!

13 kommentarer:

  1. Välkommen hem Carina,
    Har verkligen saknat dig.
    /lilla jag

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem. Bra att du kopplat av i sol och värme och vilat från allsköns eländesrapporter.

    Jag hoppas du i dina kommande blogginlägg, (som förut), varvar din skarpa samhällsanalys med berättelser om dina hundar och din familjs öden och äventyr. Vi är många som älskar våra och andras hundar. Och det är kul att läsa om dina partajer och fester och flygvärdinneäventyr..

    Bloggtips om en annan familj som skriver om sina hundar men även om dagens samhälle och de ämnen som plågar oss icke PK.

    http://galaxybloggen.blogspot.com/p/om-oss.html

    Anders

    SvaraRadera
  3. Äntligen är du tillbaka!! Välkommen hem min favobloggare! Har sakna dig!

    SvaraRadera
  4. Välkomnar dig och de dina tillbaka i "den grå verkligheten"...Liksom alla dina läsare har jag haft abstinesbesvär,under tiden din blogg legat nere!!
    Undrar om detta var orsaken till,att jag just är nyutskriven patient från Sjukhuset.Över under alla otroligheter,drabbades jag av något som jag aldrig kunde föreställa mig skulle stå på i mina journaler.
    Kristallsjukan,som i flesta fall enbart drabbar kvinnor,blev nästa orsak till ambulanstransport mitt i natten !!
    Trodde personligen på något mycket allvarligare,så så sett var det ju trots allt en lättnad,när skicklige öronläkaren hittade de små "kristallerna"..
    Min berättelse ovan,har ju i och för sig,knappast något med din semesterresa att göra,men nu ser du nu vad som kan hända,här hemma i Skåne,medan ni andra njuter sol och värme på GC...

    SvaraRadera
  5. Skönt du är tillbaka, kanske inte för dig men för dina trogna besökare/läsare (varav jag ju är en)

    /ingvar

    SvaraRadera
  6. Gott att se dig tillbaka!
    Har själv varit iväg några dagar till Spanien (Alicante närmare bestämt) men kunde inte hålla mig helt ifrån nätet....addicted!
    Ja, eländet fortsätter med detta som i mitt tycke en toppnotering: www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyhetsmorgon?title=stress_ft_adam_tensta_dida_eboi_aleks_-_tystas_ner&videoid=2100003

    /HellBoy

    SvaraRadera
  7. Har saknat dina underbara kommentarer. Som du kanske har sett så pågår vansinnet. Jag borde ju inte bry mig som bor i Alicante sen ett antal år men nu har vi också hus i sverige så man måste se vad som händer i gamla landet.

    //Hans

    SvaraRadera
  8. "Kom hem, vi börjar om igen
    vi glömmer allt
    därute är det så kallt

    Kom hem försök på nytt igen
    jag ger dig allt om du vill vara min vän
    kom hem"

    ;-)

    http://www.youtube.com/watch?v=AmZdhIVLvBA

    SvaraRadera
  9. Trevlig helg Carina!

    Önskar din trogna läsare Anne!

    SvaraRadera
  10. Vilken respons och vilket välkomnande, det värmer hela mig! Jätteroligt!
    Och tack för alla länkarna. Ska börja med att gå igenom dem.
    Nu kavlar vi upp ärmarna, även om timmen blev sen i natt.

    SvaraRadera
  11. Kristallsjukan? Måste googla på, vaknade hemresedagen med en säng som snurrade så intensivt så jag fick spyattacker, släppte sakta sedan jag satt mig upp, men det tog några timmar.
    Hoppas, hoppas att din värld är stilla och kontrollerad nu Van Mansson.
    Magnus Carlsson "Kom Hem", underbar! Nu har jag fått nått att gnola på denna regntunga dag, ha-ha, detta börjar bra!

    SvaraRadera
  12. Hans i Alicante, roligt, berätta mer, hur är livet där?
    Och är det en slump att HellBoy just varit där, i Alicante?
    Och till Lilla jag, Anne, Anders, Ingvar och anonym, tack för hälsningen, och hoppas ni har en härlig vecka innan jul, utan alltför mycket stress och press!

    SvaraRadera
  13. Välkommen hem! Det är mörkt här i Sverige, men enligt almanackan så vänder det snart! ;-)

    Kristallsjukan är inte kul, men den går att åtgärda. Det är värre med godhetsnarkomanin. Den verkar vara obotlig.

    SvaraRadera