söndag 18 december 2011

Jag mötte Juholt.

På semestern mötte jag varje dag en katt.
Det gick inte att låta bli att döpa den till Juholt.

En morgon stötte jag som vanligt på ett äldre tyskt par, pekade på katten och utbrast:
-"Titta vilken rolig katt, han har mustasch!!"
Och satte mitt pekfinger under näsan, som för att ytterligare demonstrera det komiska.
Det tyska arvet hade jag inte en tanke på, när jag stod där glatt flinande med en imaginär Hitlersnorbroms.
De hälsade sen inte på mig, och undvek därefter med all synbar tydlighet att passera mig på trottoaren.
De kunde ju inte veta att jag tänkte på en helt annan politiker.

3 kommentarer:

  1. Välkommen hem Carina, hoppas att du är utvilad.
    Där ser man, tyskarna som antagligen inte levde då Hitler levde lever på en skuld.
    Så menade du Juholts snorbroms, stackars katt och tyskar.

    Eva-Marie

    SvaraRadera
  2. Carina:
    Man muss vorsichtig sein...Mit dem Fuhrer macht man keine spass.
    Es ist eine beleidigung,erste art !!
    Aber die beide Deutsche könnte ja auch nicht wissen,dass wir im Schweden hat so eine komische figur 2011 !!

    SvaraRadera
  3. Tack Eva-Marie, har hållit superaktivamammas takt, så nuuuuu behöver jag semester, puh!

    Lars, Ganz genau.

    SvaraRadera