onsdag 28 december 2011

Jag är med i Jens Stoltenbers fanclub


Björn Ihler, överlevande från Utöya:
-"Jeg personlig er mest opptatt av, er ytringsfriheten. Den ubegrensede, vakre ytringsfriheten demokratiet og nasjonen er bygget opp rundt.
Jeg er overhodet ikke for å kneble noen, og mener at noe av det viktigste i et demokrati er den åpenheten for ulike meninger ytringsfriheten skaper."


Jag är en stor beundrare av Norges statsminister, en magnifik människa och en passionerad politiker, i ordets bästa bemärkelse.
Jag tror ledaren i landet sätter ribban, och därför får jag läsa norska tidningar för att uppleva artiklar som Björn Ihlers, och andra som värderar yttrandefriheten högst.
Tack från en svensk, vars regeringen kallar all kritik för myter(lögner och fabuleringar).

7 kommentarer:

  1. Thorsten...
    Nu förstår jag dig inte längre.."allt mera glidit åt detta håll" ?
    En sak av flera,måste jag beundra Carina för.Hon för alltid en rak linje vad gäller invandringen,och liksom vi i SD,är hon förespråkare för en reglerad sådan !!
    Eftersom vi lärt känna varann Thorsten,vet jag också att du som aktiv kristen,har en annan uppfattning.Men liksom tidigare är nog majoriteten av hennes läsare emot den massinvasion som f.n. råder...
    Som kristen bör du väl också inse,att vi skall dela på vår Herres gåvor.Detta sker med de medel som står till förfogande,på bästa sätt i deras egna hemländer.Därtill kunde åtskilliga fler njuta de gåvor,som nu tillfaller dem som ställer sig först i kö`n...och roffar åt sig.
    Gott Nytt År !!

    SvaraRadera
  2. Thorsten Schütte2011-12-28 16:38

    Det som jag inte förstår är att mitt inlägg är borta, det var väl inte elakt?

    SvaraRadera
  3. Sorry, Lars.
    Tog bort kommentaren. Upplevde den som höjden av högfärd. Att göra entré, bara "sporadiskt" visserligen, men blott och bart för att nedlåta sig till att tala om hur usel utveckling denna blogg haft sen han försvann.
    Och så ha mage att länka till sig själv och ett av hans, naturligtvis genuint världsklokaste inlägg.
    Jeeeeezzzzz.

    SvaraRadera
  4. Carina:
    Har förståelse för dina åtgärder...Min kommentar var av rent medlidande,men jag förleddes inte att öppna hans länkar...
    Vi vet ju båda,att han förutom förespråkare för utbyte av oss "pursvenskar"-mot exotiska varelser-,är hans andra stora intresse "ånglok o.järnvägar" Trodde i min enfald,att han sökte länka in på ett sådant spår !
    Men som så många gånger i mitt långa liv,spårar jag nu av..

    SvaraRadera
  5. Tycker det är synd att Thorsten inte hänger här så ofta längre. Han har i alla väder kommit med vettiga kommentarer plus all kunskap som han delgett oss andra med. Att han är MiljöPartist får vi ha överseende med....;)

    /HellBoy

    SvaraRadera
  6. Du har rätt, HellBoy, det var fantastiskt att ha Thorsten här, han var en verklig tillgång.
    Men när han surnade till på allas åsikter efter Utöya, och lämnade bloggen i vredesmod, då visade Thorsten en ny sida.
    Debatt och olika åsikter hade ju alltid varit hans tidigare signum.

    Och inte var hans von Obenska inlägg här igår till glädje för nån annan än Thorsten själv.
    Ibland förändras människor.
    Ibland till det sämre.
    Dessvärre.
    Hoppas du njuter av sol värme och kärlek!

    SvaraRadera
  7. Förstår dig Carina, önskar själv att vi i "la Soldatmamma familia" håller ihop även när våra åsikter går isär. Thailand på söndag!!!! Har jag längtat eller?? Kommer säkert att titta in till er emellanåt, vad hette din favoritkock på Phuket nu igen?

    /HellBoy

    SvaraRadera