fredag 23 december 2011

Efter läkarens berättelse, mitt blod blev till is, och jag har inte hämtat mig än.

newsmill skriver STAFFAN DANIELSSON, Centerpartistisk riksdagsledamot:
-"Jag blir mörkrädd när jag läser om barnläkaren, är det så här som det bästa rättssystemet i världen fungerar?"
Vem sa Världens bästa rättssystem?
När var det?
Och hur länge tänker svensk rättspraxis leva på väldigt gamla meriter?

Som svensk känner jag mig på goda grunder paniskt rädd och rättslös i alliansens Sverige.
Och jag kommer att visa det i nästa val.

6 kommentarer:

  1. som vanligt när jag vaknar, skönt att läsa dina träffsäkra kommentarer, som vanligt håller jag med 100%

    SvaraRadera
  2. Carina:
    Du som har varit "utrikes" borde känna till,att HELA vårt jordklot o.alla dess invånare,ser upp till vårt mirakulösa land !!
    Min teori är därför,att 100.000-tals årligen fotvandrar 1000-tals mil,för att en gång få uppleva detta jordens unika PARADIS....
    Att vi därför också är världen främsta inom alla områden,borde inte behöva ifrågasättas !!
    Inget kan mäta sig med vår STORHET.
    Enkom vad betr.världens bästa rättssystem,måste även en optimist som jag vackla !!

    SvaraRadera
  3. Carina, det är inte bara i "alliansens Sverige" som rättssäkerheten varit satt på undantag. Frågan är om det någonsin har varit riktigt bra och frågan är hur långt tillbaka man får gå för att det ska vara lika uselt som idag?

    Det är ett tag sedan jag varit så upprörd som jag blev när jag läste "barnläkarens" berättelse. Det måste ha varit i våras då jag läste om Emil, SOS Alarm och en sprucken mjälte.

    J-la skitsamhälle som vi låtit den politiska klassen ordna.

    SvaraRadera
  4. Emil, Läkaren, och att vi hyser krigsmassmördare (800 000 dödsoffer)här i vårt hootsietootsie-land, måste vara årets värstingar.
    Även om det är mycket svårt att välja bland allt eländes elände.
    Och visst, sossarna inledde marschen mot undergården, men det är alliansen jag är mest besviken på. Ty jag hade verkligen förväntat mig kloka politiker - äntligen.
    Så sveket från Moderaterna känns ondast. Ända in i hjärteroten.

    SvaraRadera
  5. Vet någon av er vilken slags familj flickan tillhörde?
    Att ha hela släkten i behandlinsrummet verkar---lite osvenskt...

    Isola Regina

    SvaraRadera