fredag 23 december 2011

DEN HÄR MANNEN ÄR SKYLDIG! NU BER HAN HELA PK-VÄRLDEN OM URSÄKT PÅ SINA BARA KNÄN.

Hjjäääääälllp, engelsmännen har drabbats av svenska sjukan.
F.d Liverpoolspelaren Alan Hansen har bett hela världen om ursäkt efter att ha retat upp tittarna med att kalla svarta spelare för "färgade":
-"There's a lot of coloured players in all the major teams and there's a lot of coloured players that are probably the best in the Premier League."
Det hjälpte inte att Hansen gillar dem och tycker de är enormt duktiga spelare. I den heta debatten om hur rasism kommer att förgöra fotbollen, måste man gå på äggskal.

Jag är svensk och vit. Om jag gör ett medvetet val att inte såra någon, när det gäller afrikaner eller karibier, så kanske jag använder ordet "färgad". Detta för att jag tycks mig minnas att de blivit kränkta av att kallas svarta.
Hur vi än vänder oss så gör vi uppenbarligen brottsligt fel.
Nu får vi ställa oss i kränkthetsskamvrån för detta också.
Så vad är det för fel på människor?
Överkänsligheten för dessa ord är helt hysterisk och obegriplig.

express

3 kommentarer:

  1. What's the matter with you people?

    SvaraRadera
  2. Med dessa uttryck för negrar,zigenare.tattrar eller andra exotiska folkslag,har vi i äldre generationer inga problem..
    Vi fick redan i skolan lära oss hur man skiljer de olika åt..Ja. vi t.o.m varnades för delar av dem...
    Att sen en massa yngre indoktrinerats,med olika omskrivningar,gör nu livet svårare,men ändrar inga hudfärger.Men det är ju en helt annan sak och deras egna problem !!!
    F.ö i vilken kategori,skall landets "älskade" statsminister placeras ?

    SvaraRadera
  3. Statsminister?
    Tja på 1700 talet sade man blåmän
    Nej, livet tycks bli allt krångligare
    Det värsta är att jag börjar digga det!

    Isola Regina

    SvaraRadera