tisdag 15 november 2011

Släkten är värst.


Lagar, ordningsregler, förståelse, respekt för omgivningen, storsinthet, kommunikation, mognad, klokskap, besinning......?
Ähhhhh!
Det behövs inte.
I de solbrändas värld.
Det känns som om lilla fru Lööfs önskade berikning av 40 miljoner nysvenskar skulle ta musten ur oss.

Nio släktingar sitter anhållna, misstänkta för grov misshandel i samband med ett stort bråk på von Rosens väg den 14 oktober.

Två personer, far och son, blev svårt misshandlade med tillhyggen och fördes till sjukhus.
Bakgrunden till bråket var en skilsmässa som kvinnans familj inte accepterar.
Den aktuella kvällen skulle ett fredssamtal hållas, men det urartade och flickans släkt gick till attack.
Poliserna konstaterade att det är samma familjer som var inblandade i det våldsamma bråket kring Rosengårds Centrum den 26 september.

Det bråket slutade med att poliserna tvingades skjuta en man i benet.
Även tidigare har medlemmar ur familjerna varit inblandade i en lång och blodig fejd.

De nio släktingarna, som är i åldrarna 16 till 46 år, är samtliga anhållna för grov misshandel. Några var efterlysta vid tidpunkten för gripandet.



skanskan

5 kommentarer:

  1. Jag säger då bara det, dessa skåningar när ska de bli civiliserade? För det måste väl ha varit skåningar då det inte stod något om annan kulturell bakgrund? :-)

    (Äsch, jag bara trollar, kunde inte hålla mig.)

    SvaraRadera
  2. Så himla många dom är dom där släktslagskämparna. Jag som inte vet var mina kusiner bor ens engång och inte skulle dom komma rännande om jag ville slåss lite. Det hade jag fått sköta själv.
    Klart att det var skåningar som slogs för det utspelade sig i Malmö.

    Så fort någon sätter sin fot i mitt landskap då blir man per automatik skåning. :(

    Eva-Marie

    SvaraRadera
  3. Läser Zlatans bok, han skulle bjuda sin mor halvsyskon, sin far, helsyskon och sin fru till Dubai på lyxsemester. Och i businessklass på flygresan dit, ville lillebror beställa en whisky klockan sex på morgonen, mamman blev då så ilsken så hon tog av sig skon och pryglade sonen med - då bröt hela kalabaliken ut och hela familjen slogs med varandra..........
    Det verkar smittsamt.
    I mitt blod ligger att förhindra aggressioner och stoppa våldsamheter

    SvaraRadera
  4. Det händer mycket i vårt land men tyvärr får man nu mera sällan reda på det. JAG SAKNAR POLITISKT INKORREKT så mycket... Snälla, kom tillbaka, vi behöver dig.
    Den nya sajten Avpixlat har tyvärr inte lyckats ta över på det sätt jag hade hoppats.

    /Christian

    SvaraRadera
  5. samma här, Christian, men avpixlat kanske växer till sig, vässar till sig? Utan dem är det i alla fall på fryspunkten.

    SvaraRadera