torsdag 17 november 2011

Mitt horoskop idag:


" Hälsan ska vara god. Det är ett sällskapsdjur som gör dig glad. Du får fin kärlek genom just djur. I kärlek är du eftertraktad, någon finner dig vara attraktiv och rar."
Rar????
Finns det ordet fortfarande.
Låter inte så hot precis.
Men.
Annars stämmer det bra.
Zudden och Björn är ute och jagar, så det är lillZäta och jag som hänger idag.
Och detta lilla älskliga djur har hållit mig sovande med ett öga låååång tid nu, han är 5 månader och inte helt torr ännu, vi har sprungit in och ut minst en gång i timmen nästan dygnet runt.
Oron har varit så krampaktig, jag har googlat om medfött njurfel och ...
Och.
Så plötsligt idag, så håller han sig flera timmar, är jättecool och har inte sprungit till dörren en enda gång.
Stenarna rasar från axlarna.
Och inuti mig spritter glädjen försiktigt, försiktigt.

2 kommentarer:

  1. Rar är väl ett fint gammalt ord, tycker det borde användas mer

    SvaraRadera
  2. Lite präktigt kanske? Lite tråkigt och äppelkäckt?
    Rar som rarus, unik, dyr och exklusiv borde kunna lyfta ordet!

    SvaraRadera