fredag 11 november 2011

Dagens rysning: Antisemitiska brott ökar.


Brotten mot judar i Malmö ökar.
Och i det läget väljer SVT att engagera en antisemit till Mellofestivalen.
Det är inte bara osmakligt.
Det är förödande livsfarligt.

Och då får vi inte glömma, kära vänner, att SVT är en av de mest korrekta av alla korrekta PK-högborgar.

Igårkväll satt jag med tefatsögon.
I ett och samma caféprogram, lyckades de burra upp sig och brösta upp sig, som de moraliska föredömen de måste vara för att vi obildade idioter ska fatta.

1. Att om vi idioter ser fem svarta killar som agerar ligister och trakasserar små barn, i den nya filmen "Play", så är vi fördomsfulla kräk, som väljer att se dem som svarta.
När det i själva verket är fem i-n-d-i-v-i-d-e-r!

2. "Gör om mig" är ett inslag när SVT brukar svepa undan den grå hinnan från nån urtrist lantis, och ge bort en helt ny look.
Igår var det en transvestit, en man i skinnkjol och urringad tröja som ville bli ny.
Redaktionen gick fullständigt i underdånig saltomortal över denna "hon", det fanns inga gränser för hur underbart vidsynta och stora dessa fina människor var i sin medmänskliga och krypande tolerans.

Inbillar mig att om man känner sig lite annorlunda redan, så skulle detta übersmörande beteende verkligen få mig att spy.

expressen

5 kommentarer:

  1. svt är bortom all räddning

    SvaraRadera
  2. Vad ska vi göra? Spränga dem i luften, mullis?

    SvaraRadera
  3. Det är skillnad på moral och moralism, moral saknar de helt men moralism är de fulla av. Var skall detta sluta, finns det ingen hejd på vansinnet? (Av någon outgrundlig anledning så tänkte jag på denna: http://www.youtube.com/watch?v=6fAITZqkvIE)

    Är det månne Harmagedon vi ser?

    SvaraRadera
  4. Det känns helt ok för min del att inte betala tvlicens, ja, lite som en tröst..........en mycket liten tröst. Önskar att jag kunde göra mera. (dvs mindre)

    kkj

    SvaraRadera
  5. Den tänker jag på varje dag, Argus.

    SvaraRadera