onsdag 16 november 2011

Annie Lööfs stora idol blir Hollywoodfilm.




21 år efter att Margaret Thatcher, den tidigare brittiske premiärministern,lämnade politiken, blir hennes liv storfilm.
Thatcher's politik polariserade landet, hon gav sig på fackföreningarna, stramade upp i den sociala välfärden och krigade i Falklandskriget mot Argentina.

The Iron Lady, Järnladyn, blir filmens namn, och Meryl Streep spelar huvudrollen.

Det här är en film som jag ser fram emot.
Och jag ska jobba hårt på att fokusera på denna kvinna som dominerade männen i männens värld. Ett unikt kraftpaket vars blå ögon kunde få omgivningen att frysa till is.

Och inte på varför Lööf C, har en idol som är hennes absoluta motsats.

1 kommentar:

  1. Ursäkta mig, men som historieintresserad måste jag faktiskt rätta dig här. Det var INTE Thatcher eller Storbritannien som startade Falklandskriget, utan Argentina. Militärjuntan i argentina beslutade sig för att invadera den lilla ögruppen med alltigenom lojala brittiska invånare, och som svar på det beslutade Thatcher att skicka engelska trupper dit. Rätt skall vara rätt. men visst var hon strong, även om inte heller jag sympatierar med hennes politik.
    /Christian

    SvaraRadera