söndag 16 oktober 2011

Svindyra antidemokrater.


Ett riksdagspartis ungdomssektion håller fredligt möte i Malmö, allt i enlighet med vår demokratis lagar och förordningar.

Sammanlagt 22 motdemonstranter misstänks för brott i samband med ungdomsförbundets demonstration i Malmö i helgen.
Brottsrubriceringarna för motdemonstranterna gäller bland annat våld mot tjänsteman, våldsamt motstånd och våldsamt upplopp.
Polisinsatsen kostade runt 1,5 miljoner kronor.
1,5 miljoner kronor.


Dela upp kostnaden på de 23 brottslingarna.

DN sydsvenskan

4 kommentarer:

  1. Ja Carina hur svårt kan det vara?

    Jag var mitt i mobben. "Folk"var som tokiga, galna rent ut sagt.
    Dessa förstörare tyckte det var en lyckad tillställning.
    Inte värdigt en demokrati.
    Eva-Marie

    SvaraRadera
  2. Modigt av dig Eva-Marie, fy sjutton, nä demokrati, det känns väldigt längesen.

    SvaraRadera
  3. Ja Carina det går att diskuteras om jag var modig eller dumdristig.
    Jag kunde inte gjort annorlunda. Jag är så arrrrg.
    Jag vill kunna lyssna på politik och på de partier jag vill.
    Jag höll på att få på flabben när jag gjorde tummen upp när dom andra räckte pekfingret, när tåget gick förbi.

    Eva-Marie

    SvaraRadera
  4. Ja, dom verkar inte vara riktigt att leka med, men det är rätt, den som står skrattande mot vrede vinner!

    SvaraRadera