lördag 8 oktober 2011

Som man bäddar får man ligga, Juholt.


DÅ.
Håkan Juholt, enhälligt vald partiledare för Socialdemokraterna.
25 mars 2011 -
- "Jag är lång, 194 cm, rund, lätt halt, har gott humör, men är långsint."
Som svänger sig med egna ordspråk:
- "Vi tror på ett samhälle där den som står i solsken har ett ansvar att hålla ett paraply." sade han.

NU.
Jag läser rubriken "Tar på sig hela skulden."
Och i mitt stilla sinne tänker jag.
Jaha.
Vem i helvete skulle annars ta på sig skulden.
För vet ni vad.
Jag bryr mig inte om det är som karln har förstått - och alltså är sjukligt girig. Eller om det är som karln inte har förstått - och alltså är komplett dum i pallet.
Han är rökt.

Men Juholt har nu fått frågan hur han tänker reparera trovärdighetsskadan.
- "Jag ska göra mitt yttersta för att inte svika dem som tror på socialdemokraterna och på politiker i allmänhet."
BLA-BLA-BLA.
För sent Juholt.
Vi är också långsinta.

malin siwe
KG Bergström
aftonbladet expressen sydsvenskan dagbladet smålandsposten HD corren barometern

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar