torsdag 13 oktober 2011

Snälla p-nissar, finns dom?


Skånskan: Vad lockade Ersan Mujevic i Malmö att söka sig till jobbet som parkeringsvakt.
Svar: "Frihet under ansvar, och att det är ett väldigt serviceinriktat jobb."

Appa-appa-appa-appa-appa lite - här nu!!!
Bäste Ersan, "frihet" och "service" är två ord som aldrig nånsin kommit upp i samband med parkeringsvakter.
Ty.
Det är nåt med p-vakter.
Det slår mig att jag aldrig träffat en lapp-polis i något socialt sammanhang, aldrig hängt med nån, inget kalas, ingen fest, inte i jobbet, ingenstans.
Eller går de "under cover" privat och låtsas vara mänskliga och normala?
Däremot.
I mitt liv har jag sprungit på så många förklädda "vanliga människor" i ovanligt ful uniform, som gömmer sig bakom en vägg, ett träd eller en kiosk och bara väntar på att få rusa fram med 900kronorsbötern i hampan, för att med hånflin förstöra dagen/livet för nån.
Gemensam nämnare är maktfullkomligheten och förtryckarambitionerna.

Om jag möter en enda frihetsälskande, ansvarsfull och serviceinriktad parkeringsvakt i framtiden, eller ens hör talas om en, så lovar jag att äta upp den här bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar