fredag 14 oktober 2011

Mitt i skottlossning, rån, överfall, våldtäkter, trakasserier, hot och bomber......


Så varnar polisen i Malmö: "Butiker i Malmö varnas för stökig lördag."
Och jag undrar förvånat om Malmö har infört ett nytt varningssystem.
Typ, idag är det bara normal brottslighet så gå inte ut ensam, och aldrig efter mörkrets inbrott, lämna alla juveler och pengar hemma, irritera inte nån genom din svenska uppsyn, och svara lydigt och snällt på tilltal.

Men på lördag, då jäklar, då rusar mätaren i topp, och det är det bäst ni klär er i skyddsutrustning och drar till Danmark, helst redan på fredagkväll.
Ty i sydsvenskan läser jag:

Polisen väntar bråk i centrum när SDU har möte, och högriskmatchen mellan MFF och Djurgården ska spelas.
– Absolut känner jag mig orolig, säger Susanne Maurer, som driver Café Mäster Hans på Stortorget.
– Nu står vi här med alla fönsterrutor. Vad är det för syn vi möter på söndag?

Ja, det kan man undra.
Det ska ju spelas fotboll och ett riksdagsparti ska ha möte.
På samma dag till och med.

skanskan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar