onsdag 19 oktober 2011

Ingrid Carlqvist, en riktig journalist, min nya idol.


Ingrid Carlqvist, journalist, skriver om Malmö i lördags: Gud bevare oss för ”antirasister”.

Joakim Makkonen, som sitter i kommunfullmäktige för SD i Ystad, skakar på huvudet åt motdemonstranterna.
– "Jag känner mig annekterad av dem! Det är så tröttsamt att bli kallad rasist när vi tvärtom säger att en svensk kan se ut hur som helst, bara han eller hon accepterar svenska lagar och regler och anpassar sig till vårt land. Och störst ansvar har dina kolleger – det är främst journalisternas fel att folk tror att vi är rasister!"

Hur ska man nå fram till såna som har stängda öron och slutna ögon.

3 kommentarer:

  1. Har bestämt mig....vid nästa demo som SD håller skall jag medverka, jag måste se detta huvudlösa motstånd "live".Jag har Ingrid som FB-vän och det utspelar sig många intressanta trådar på hennes vägg.
    /HellBoy

    SvaraRadera
  2. Skulle själv vara nyfiken, att få uppleva idiotin på plats, bara för att få se.

    SvaraRadera
  3. Jo det är en upplevelse,inte minst upptäcker man hur den svenska skolan har misslyckats...
    Dessutom lär det vara en av de få platser,där "fullständig integration" har lyckats..
    Nyanlända "ensamkommande barn" tillsammans med landets röda tillväxt,visar upp sig med egenhändigt målade/skrivna slogans.
    Dessa högröstade "antirasister" blandat med mötets högtalare,påminner om inroparna på Kiviks marknad.
    Landet annorlunda ekar över jorden...och ortens utvalda reportrar,skildrar efter sin förut bestämda mening.

    SvaraRadera