måndag 31 oktober 2011

Det är nåt mystiskt med språkrören.



I en artikel på gårdagens DN Debatt bjöd ledningen för MP in till ett gigantiskt, landsomfattande och öppet rådslag som ska utforma partiets framtida politik.
Målet är att ”250.000 människor” ska delta, med exakthet hävdas att ”23.000 stockholmare, 7.700 västmanlänningar, 3.500 hälsingar och 45 Vittsjöbor” ska bjudas in inför valet 2014.
Planerna på ett jättelikt rådslag kan också tolkas som ett ambitiöst demokratiskt experiment.
Inga dåliga ambitioner, lycka till.
Men.
Min kvinnliga intuition sänder orosmoln.
Eriksson och Wetterstrand, de var en duo, ett par, visserligen omaka, men det fanns en tydlig gemenskap.
Romson och Fridolin.
Nån som sett dem ihop?
På samma bild?
I gott samspråk?
I gemensamt utspel?

Jag anar ugglor i mossen.
En traditionalist-aggrobitch som vill köra hela racet själv - och en kreativ vildhjärna som vurmar för nya politiska utmaningar och kollektiva lösningar.
Sanna mina ord.


DN

4 kommentarer:

  1. "En traditionalist-aggrobitch" Ha ha, det var hård (men fin) karaktäristik!!

    kkj

    SvaraRadera
  2. Jag blev jätterädd för henne,i den där berömda debatten som Ohly och Juholtaren var för fina för. Jeeeez, kvinnan blev ju högröd och furioso.
    Det kan inte va lätt att vara Fridolin, som ser ut att vara en snäll påg.

    SvaraRadera
  3. Carina:
    Glöm inte att man har ett ESS i rockarmen...
    Mannen från Vänstermanland,som nyligen blev medlem i denna illustra skara av..."miljöister" Mannen som ivrigt försvarade Fridolin`s förflutna inom extremvänstern!!!
    Ja vi som följt din blogg lite längre,vet vem jag syftar på...

    SvaraRadera