fredag 23 september 2011

That´s my man!


I sitt rum berättar Lennart Olsson att han är jättenöjd med personalen på Orupslund. Men de är för få.
– Här bor 16 patienter. I lördags och söndags var här bara två i personalen. Det är inte anständigt, personalen fick springa mellan de boende för att hinna med alla uppgifter.
– Fem som bor här behöver hjälp med att få mat. Alla sexton behöver hjälp när vi ska lägga oss. Tänk då om det händer något akut.

Lennart Olsson, 90 år, tänker protestera på sitt eget sätt.
– Om inte Orupslund får mer helgpersonal sätter jag mig på Sanatorievägen.

Det är dags nu, alla ni som bor i Höör, och överallt i Sverige!
Gå och hämta en tapper människokämpe från äldreboende, och sätt er med dem på gatorna.
Ge de gamla mobiltelefoner, lär dem sms:a varandra, och låt oss i Sverige uppmana alla att starta en Lennart-Olsson-höst- revolution i vårt land.

skanskan

2 kommentarer:

  1. Jag vet ett lämpligt straff för de politiker som hittat på detta och för de politiker och tjänstemän som berdvilligt utför detta; när det är dags för dem tar vi pengarna av dem, hindrar dem från att lämna landet, sätter dem på hem och låter dem sköta varandra efter bästa förmåga.

    Den gamle mannen på bilden är förresten bra mycket sötare än något skäggebarn som jag sett. Han undrar nog vart Sverige tog vägen?

    SvaraRadera
  2. Jag undrar också vart Sverige tog vägen. Och kommer på min ålders höst att protestera vilt mot all människo-ovärdig misshandel.

    SvaraRadera