onsdag 14 september 2011

Om kvinnokarlar.


Madonna eller dörrmatta, frågar idag SvD. Sexskandalen med den mäktige IMF-chefen Dominique Strauss-Kahn hade knappt brutit ut, förrän hans kända och förmögna hustru Anne Sinclair intog en lojal position i skuggan av sin make.
- Hon är ett före detta journalistiskt kraftpaket, den bländande dottern till en berömd och multimiljardär-familj. Sinclair är den absolut drivande kraften bakom makens politiska karriär, men nu sitter hon fast i hans svindlande undergång.
Vad göra?
Jag står faktiskt inte ut med kvinnans blinda och passiva undergivenhet, vad ska jag lära mig av denna glorifierande uppoffring?
Att en kvinnas roll är att försaka sin egen karriär, förlåta skandalotrohet och försvara in absurdum.
To the bitter end.
Nätack.

4 kommentarer:

  1. I min ungdom fanns ett ordspråk som löd :
    "Maka söker kaka"...
    Klassas detta kanske i nutid som diskriminerande,eller har jorden vänt sig ??
    Sen kan man fråga sig,hur många av det feminina släktet,är klent utrustade längst upp.När terrorister som Breivik överöser med kärleksbrev,finns grund att börja fundera...Om "muslimskorna" inte varit analfabeter,skulle samma fenomen ha inträffat bland deras fängslade kriminella anhöriga ?? För Posten i så fall,en ren inkomstkälla av oanade mått.

    SvaraRadera
  2. Det där kommer aldrig att gå in i mitt huvud.

    SvaraRadera
  3. En kvinna har lättare att förlåta och glömma en otrohet.En man kan aldrig glömma det.
    Skrev Stendhal i "Om kärleken".
    Kvinnor vill ha det som alla andra kvinnor tycker om,därav alla dessa dyrkanden av idoler.
    Och en kvinna kan dela en man med andra kvinnor,men en man kan aldrig dela en kvinna med andra män.
    Vi är bara ett djur bland många andra,och vi har inte utvecklats mycket om ens något från det vi började gå på två ben mentalt sett.
    Mne vi har lärt oss dölja vad vi egentligen känner och vill.

    xbenedictx

    SvaraRadera
  4. Usch. Man ska aldrig dölja vad man känner och vill.
    "Kvinnor vill ha det alla andra kvinnor vill ha", hmmmm, märkligt. Varför vill dom de? Men dom som vill ha Valjakalla och Breivik, dom vill ju ha det INGEN vill ha, hmmmm vi kvinnor kommer nog från Venus!
    Dessutom är jag i så fall väldigt manlig. Glömmer aldrig när jag blivit bedragen. Två gånger av två olika män, det är skrivet med eld i mitt hjärta. Sån är jag.

    SvaraRadera