måndag 5 september 2011

Nu fattar jag, niqab betyder "Såld".


Ääääääntligen får jag veta sanningen, vilket aha-moment.
Lyssna på den islamske lärde Hojatol Eslam Ghreaati om varför Irans kvinnor måste vara täckta med slöja.
-"Den enda som får lov att se på dig är den som betalar alla dina utgifter. Han som betalar för ditt hus, din bil och andra utgifter såsom för telefonen, vattnet, naturgasen och annan energi. Endast han är tillåten att se på dig. Du är inte billig, så varför sälja dig själv? Varför gå ut, varför ha makeup, varför tillåta män se på dig gratis?
I Iran är alla kvinnor riktiga fnask, ordentligt prostituerade, allt enligt Allah.

7 kommentarer:

  1. Just ett skönt sällskap för alla våra (nåja våra och våra) vänsterfeminister att slå följe med.

    Själv är jag humanist och cyklist (efter Tage Danielsson).

    SvaraRadera
  2. För alla Feminister måste ett sådant uttalande skära i hjärtat.Nu vet jag att dessa stackars kvinnoslavar,säljes likt (eller bytes mot)getter,kameler och andra nomaddjur.
    Är detta kanske själva grunden för "statsman" Rheinfeldt,att öppna för ett liknande samhälle i Norden ??Har han kanske i grunden en sadistisk läggning ??

    SvaraRadera
  3. Arab-luder alltså

    SvaraRadera
  4. Eller så hatar vår dyre statsminister Sverige och [etniska] svenskar?

    SvaraRadera
  5. Anonym, ja luder, fnask eller horor, så är det tydligen som makthavarna i Iran ser på sina kvinnor. Vilket ger mig RYS.

    SvaraRadera
  6. Ja, det är så dom ser på sina kvinnor. Men vad som är motsägelsefullt är att dessa samma män, sätter sin egen mor väldigt högt! Man kan undra hur långt deras tankeverksamhet då går....dessa mödrar är ju någons fru, eller "köpta fru"
    Detta förstår jag bara inte.
    Att jag vet detta är för att jag själv hört det från en man, som var på besök på mitta förra jobb, han visade mej en present som han köpt, en sjal tror jag det var. Åh, till din fru, sa jag, -"min fru"??? sa han oförstående, nej "självklart är den till min mor" Bra att ge presenter sin mor, självklart, men varför inte till sin fru?
    Ack ja...Jag är glad att vara kvinna i ett fritt land!
    /B-M

    SvaraRadera
  7. Tack för berättelsen från verkliga livet, B-M, vi har alla våra upplevelser.

    SvaraRadera