tisdag 9 augusti 2011

Trist V!


Ohly lämnar frivilligt (?)partiledarposten.
Synd. Mannen hade i alla fall världens sundaste åsikter.


Jag återpublicerar en några dagar gammal blogg om kandidaten Hans Linde, som säkert kan bli het i dessa dagar!

-"Eftersom jag haft den stora äran två gånger, så måste jag bara få det ur mig: Mannen är en tillgång!
En genombehaglig, vinnande och alldeles, alldeles normalt och helyllevanligt intagande människa. Modig, rak och ärlig.
Vad mer kan man begära av en politiker?
Att han byter parti.Lär inte hända.
Och tar människors oro för problematiken runt invandringen på djupaste allvar."

Dessutom är jag rätt säker på att i denne gentleman´s världsbild vägrar man inte ta i medmänniskor och kollegor med tång.
Vem hade trott att V skulle komma med dagens godaste nyhet?

aftonbladet norran expressen DN Svd ÖP
st HP skanskan

4 kommentarer:

  1. I det "partiet" går det gärna till som "i långa knivarnas natt" Satt i går kväll och tittade på ett program om dessa kommunister,och deras inre strider för att avancera upp till hierarkins topp.Nu byggde detta program på 20/30-talet,men upplevde dem faktiskt som dagens...Samma terror,anarki och,förstörelselust som dagens röda AFA-garde...Men också hur en ledare kunde avrättas,om han/hon inte föll de "rätta" i smaken.Kanske ingen tillfällighet att Stalin framstår som världshistoriens största bödel,med c:a l7 miljoner av sitt eget folk,på sitt samvete
    Men det förtiges som så mycket annat,i den svenska skolans historiebok !!! Därför lär väl inte hellre den avgående svenske "genossen" Ohly gå till historien.

    SvaraRadera
  2. I det här fallet är jag beredd att låta Hans Linde få samma chanser som Jimmie Åkesson. Jag dömer båda utifrån vad de tänker, tror, vill, säger och gör, det är de värda båda två.

    SvaraRadera
  3. Tittade på en av YouGov genomförd väljar- sympatiundersökning för Juli månad...I Visby lät ju "de korrekta" AB o.Exp. presentera en "undersökning" som visade att SD hade förlorat l/4-del av sina väljare..Men kommunisterna hade bättre resultat än länge...
    Nu visade det sig att man tydligen förväxlat siffrorna,SD fick nu 7,7 % och V beskedliga 4,3 %.
    Underligt hur snabbt allt kan vändas till det bättre ! Enbart beroende på Gotlandsdagarna ?

    SvaraRadera
  4. Desperation, tror jag det kallas, när man börjar känna att loppet är kört!

    SvaraRadera