lördag 27 augusti 2011

In i dimman.


Det råder rejäl sensommarvärme i Sverige, med temperaturer långt över det normala. Under natten till söndagen finns det chans att det blir en tropisk natt.
Fast redan igårkväll hade vi en häftig upplevelse på ön.
Det var ljummet mitt i natten, och dimman la sig runt ön som fetvadd. Vi var helt isolerade, nästan som om en kompakt mur skilde oss från omvärlden.
Men innan sängen skulle Björn gå och hämta de nyrökta ålarna från rökeriet till kylförvaring, så han traskade iväg i morgonrocken. Jag och Zudden tog en ficklampa och följde efter, i ljusstrålen från lampan kunde vi se miljoners, miljoners bittesmå vattendroppar, lika vita som mjölk.
Jag slängde av jeans och skjorta och hoppade i havet, så annorlunda upplevelse.Natten innan hade vi stått och beundrat varenda klar stjärna på den azurblå himlen.
Sen kom jag upp, ahhhhhh.......
.....och frös.
Tur att vi inte har varit gifta längre - Björn är fortfarande min gentleman - så jag fick den varma goa morgonrocken, och han fick gå med rumpen bar!

DN
SvD

2 kommentarer:

  1. Med andra ord inte stugägare Kenneth Lindeman: http://www.youtube.com/watch?v=jjCEs96doPE

    Ha de'

    SvaraRadera
  2. hahahaha-ha ååååh vad jag saknar dem! Roligare blir det aldrig, tack.

    SvaraRadera