måndag 29 augusti 2011

I Alliansens Sverige ska alla ha det lika dåligt.



FÖRBUD:
-"Ingen matsäck till utflykter. Ingen medtagen frukt till mellanmål!"
Umeå kommun har tagit den avgiftsfria skolan till en ny nivå, och sänker föräldraansvaret till noll. Ska skolan göra en utflykt över dagen måste den stå även för korvmackan, drickan och äpplet.

-”Det positiva med det här beslutet är att ekonomin i en familj inte ska spela någon roll för om barn kan vara med på skolans aktiviteter eller inte”
säger kommunalrådet i Umeå, Tamara Spiric.

Kollektivt samordnade matsäckar. Hmmmmmm.
Ingen förälder i Sverige borde ha så många barn att de inte har råd att skicka med en korvsmörgås till skolutflykten.
Minns med varm och stor kärlek när jag öppnade mina utflyktsmatsäckar, mamma hade stoppat ner allt som jag älskade, plättar, hallonmarmelad och köttbullssmörgås. Själv gjorde jag som mor likadant till sönerna, åh, vad jag ville att maten skulle vara kronan på utflyktsdagen.
Alla dessa goda upplevelser missunnar Umeå kommun sina små och stora invånare.
Det är djupt tragiskt när likriktningen sker på bekostnad av allas livskvalitet.


DN

1 kommentar:

  1. Ännu ett av tusentals bevis,hur man strängt skall "likrikta" barnen för sitt framtida liv enl.Orwell´s "l984"...I framtiden är det tänkt att alla skall reagera som robotar,enbart på kommandon...

    SvaraRadera