onsdag 17 augusti 2011

Här kommer en ynk-hälsning från Zorro, speciellt till Ingvar!




Zorro har nu vårdats på tre olika sjukhus, veterinärerna har famlat i blindo inför denna 9-åring i svårt medtaget tillstånd, smärta och besvärande andnöd i en månads tid.
Zorro är försäkrad, tack och lov, men bara upp till artontusen, och det har vi passerat för väldigt många lakan sen. Pengar är ju egentligen obetydliga när det gäller liv och lem hos en älskad livskamrat, men value for money är viktigt inte minst när ett djur lider.

Röntgen både här och där och överallt, ultraljud både här och där och överallt, blodprov massor, klämma både här och där och överallt och urinprov.
Här är hans diagnoser:
Tarmproblem.
Prostatproblem.
Blodiga kaffediarréer.
Lunginflammation.
Bukspottskörteln.
Usla blodvärden.
För mycket vita blodkroppar.
Benmärgen.
You fuc--ng name it.

Behandling:
Antibiotika, dropp, syrgas, cortizon, smärtstillande.
Idag är en utslagen Zorro och jag (lika utslagen) tillbaka på ön, han har permission från i eftermiddags tills på fredag. Veterinärerna fortsätter att riva sig i huvudet.
I eftermiddags ringde veterinären med nya besked: Sköldkörteln.
Värdet ska ligga runt 17, och Zorros ligger på 7.

Och vi?
Hoppas, hoppas, hoppas och hoppas lika mycket varje gång. Också nu.

Zorro skickar tappra vovv till alla käraste läsare som tänker på honom.
En Zorro ger sig inte i första taget, inte vi heller.
Men just nu stupar vi alla fyra......

9 kommentarer:

  1. Krama honom från mig. Jag jobbar hemifrån o min katt är numer min allra bästaste kompis. Det är inte hus-'djur', det är mer hus-'vänner'. De ger allt utan att begära något i retur.

    Jag hoppas också.

    /ingvar

    SvaraRadera
  2. Going! Jag glömde en diagnos - diskbrock. Och, javisst, efter "luninflammationen" ville en veterinär avliva honom.
    Jag återkommer.

    SvaraRadera
  3. Vad heter katten? Hur gammal, vilken ras? Lyx att jobba hemifrån, vi också!

    SvaraRadera
  4. Ja, jag vill verkligen att du uppdaterar vartefter.

    Siri, äkta blandraskatt, svartvit, fyra år o nån vecka. Från koloniområdet vid Citadellet i Landskrona. Med attityd nog för att klara sig i den hårda staden :)

    Nu är hon dock en absolut innekatt. Jag vill inte ens tänka tanken att hon försvinner.


    /ingvar

    SvaraRadera
  5. Här hemmavid har vi Erik som bevakar reviret och emmelanåt går han in till grannarna och äter av deras katters mat. Fräck till tusen. Han får en räka om dagen av grannfrun så hon får skylla sig själv att han ränner där.

    Hoppas att din hund kryat på sig.
    Eva-Marie

    SvaraRadera
  6. En av mina kompisar har Nicke, som är - 19 år!!!!!!!
    Släpp inte ut Siri, Ingvar, i den stan finns det alla konstiga, säkert en och annan som tycker om att dra benen av spindlar och andra hemskheter.

    Tur vi inte har några grannar, Eva-Marie, när våra hungriga charmörer varit där skulle grannarna jaga dem med brödkaveln. Men döper man en hund till Erik, så blir den lätt lite kungligt härskaraktig av sig.

    SvaraRadera
  7. Carina vår Erik är en katt och lömsk till tusen. Han ser så snäll och kramgo ut men han visar snabbt var skåpet skall stå.

    Eva-Marie

    SvaraRadera
  8. Erik, en katt, nu fattar jag, räkan!
    Det kanske bara är mina två hundar som också går igång på skaldjur. I skogen på vintrarna brukar vi träffa en basset som heter Per-Arne, och en pudelflicka som heter Rut. Tycker det är så häftigt med människonamnen, för djuren blir på nåt sätt det dom heter.
    Precis som vi. Fast Carina...kan man va det? Kan man vara Eva-Marie? Kan man va Ingvar, Plutten? Alla mina barn är sina namn, och Björn är en Björn.

    SvaraRadera
  9. "Hemma på våran gata i stan" har vi en Cesar och en Elvis även Snobben och Lisa. Det är ett härligt gäng, de slåss så fort deras vägar korsas.
    Ja du Carina och Eva-Marie låter mesigt, MEN DET ÄR VI INTE (mesiga).

    ha de
    Eva-Marie

    SvaraRadera