torsdag 18 augusti 2011

Det finns en lösning. Men den är "rasistisk".


Nerskräpningslagen - ett fiasko. Nio av tio kommuner märker ingen förändring. En tredjedel av länspolismyndig­heterna har inte bötfällt en enda skräpsyndare.

Det är här allting börjar. Kan man inte ta hand om sin egen skit så skiter man förmodligen i allt.

Men lagen är ju bara en papperstiger, vissa människor behöver övervakning för att göra det vi uppfostrade gör självmant.
Och vem ska se till att lagen efterföljs - polisen?
Nån som på allvar tror att svensk polis skulle sänka sig så lågt att de vaktar våra naturområden från att skitas ner?
Fråga dem, ha-ha!

Nån föreslog att arbetslösa invandrare skulle plocka skräp.
Bra idé, för då skulle de också förstå varför, och lite av svensk mentalitet.
MEN.
Livsfarlig idé. Eftersom Expo, Sahlin, Reinfeldt, Ullenhag och Måddan skulle vråla och gallskrika att det är rasistiskt.

DN

6 kommentarer:

  1. Precis!! Våra styrande vill ju ha ett låglöneland och vi är redan där.

    Det där sista är ett bra förslag, för att få ut soc-bidrag ska man göra ett antal dagsverken, det kan vara städning av gator/parker/vägren och diken, sopsortering, målning av lyktstolpar/bryggor/offentliga hus ja det finns hur mycket som helst.

    Vad är problemet?? Jo just det, ställ krav och du är rasist...!!

    SvaraRadera
  2. Ja du Carina-Fina, det finns säkert de som tycker att förslaget är rasistiskt. Arbetslinjen (som jag stödjer som princip, inte som den utförs i alla delar) är däremot rasistisk då den verkar bara gälla svenskar. Men vänta lite, det finns ju inga svenskar eller så är alla svenskar som en gång satt sin fot i landet eller på ett svenskt fartyg eller flygplan. Himla fånigt av mig. :-)

    Per G sa en gång att det inte råder brist på angelägna uppgifter utan bristen är medel att förverkliga dem. Här har vi redan betald arbetskraft som får komma ut, slipper gå sysslolösa och dessutom blir uttröttade så att de inte ställa till med problem om de nu var inne på det. Dessutom kanske det avskräcker dem som till äventyrs kommer till Sverige för att "åka räkmacka" så att de väljer en annan destination (om det nu finns någon annan med samma förmåner). Det är ju rena Kinderägg+.

    Carina-Fina for President (eller åtminstone gudmor till den tillkommande arvfursten)?

    SvaraRadera
  3. Om jag blev president då skulle jag införa direktdemokrati, gå ur EU, bilda union med Norge (Danmark och Finland om de vill)stänga gränserna för invandring tills all som redan kommit blivit en del av landet på alla sätt, jag skulle höja pensionen, och anställa dubbelt så många i äldrevården och barnomsorgen, alla som kan arbeta, och då menar jag alla,UTOM de som ÄR sjuka som inte ska arbeta alls, kan göra något - som tex städa och plocka skräp, ha ett bra försvar i Sverige och allmän värnplikt. Inte tillåta religioner som predikar död, hat och förtryck och, uppfostra barn till trygga och kärleksfulla individer, med respekt för bl.a lärare och varandra,........och....och...
    still with me?

    SvaraRadera
  4. .... still with you. Du får MIN röst.

    Vete katten om NÅN vill bilda union med oss, men en bra idé.

    /ingvar

    SvaraRadera
  5. Ja för f.n, jag är fortfarande med. Det låter nästan som ett eko från mitt huvud. :-) (Varför låter inte våra politiker längre så?)

    En liten krumelur på vägen; en folkvald statschef behöver inte betyda republik. Vi hade (nåja) folkvalda regenter innan Gustav Vasa införde arvmonarki. Rent principiellt så det enda vi behöver göra är att upphäva successionsordningen och komplettera regeringsformen.

    SvaraRadera
  6. Jag ändrar mig eftersom jag vill behålla monarkin, jag blir helt enkelt statsminister, fast en demokratisk, en glad, ödmjuk,charmerande, lyhörd och full av ideér-ledare, som är bra för Svärje, som Carl Bildt sa en gång.
    Fast det har han visst glömt.

    SvaraRadera