tisdag 26 juli 2011

Sverige, en i allt underlägsen byfåne, jämfört med Norge.


Det är stor skillnad i klokskap och mognad länderna emellan. Norge har Jens Stoltenberg. Och advokat Lippestad. Jag dukar under i beundran för deras superprofessionalitet. De är klara med att attentatsmannen angrep norska arbetarpartiet och islamiseringen.
Sen har vi Sverige, med Reinfeldt.
Och varenda svensk tokmupp som hittat på att det var Jimmie Åkesson, eller åtminstone SD, som sköt, och nu njuter i extas över att äntligen få peka finger åt "rätt" håll..
Det är rätt lågt. Och ovärdigt.
Sverige framstår mer och mer som paradiset för obildade, oseriösa och fullkomligt primitiva syndabockssökare.

SvD DN sydsvenskan skanskan kb

6 kommentarer:

  1. Kära Carina-Fina,

    Om nu bombaren hade haft en annan etnisk och/eller religiös tillhörighet än norsk och kristen, hade du varit lika angelägen om att INTE peka ut en hel grupp av individer? På det sätt som SD pekas ut efter dådet, på precis samma vis pekar SD ut muslimer som skyldiga för all världens ont.

    SvaraRadera
  2. Nu har du fel, min vän. Islamisterna pekar mer än gärna ut sig själva efter de onda attentat de iscensatt.

    Om mördaren säger att arbetarpartiet och islamiseringen är målet för hans sjuka galenskap, kan du förklara för mig varför svenskar envisas med att peka ut SD?

    SvaraRadera
  3. När du säger "islamister", menar du då samtliga muslimer eller ett fåtal extrema individer?

    ABB har också tagit på sig dådet, mer än gärna vad det verkar från hans försvarsadvokat.

    Det är väl inte så underligt att det är just SD som får bära hundhuvudet. De har Anders själv att tacka för det i och med att han beskriver partiet som det enda ljuset i svensk politik i sitt manifest.

    Att partiet sedan är märkligt tyst från officiellt håll annat än en intetsägande kondoleans bidrar ( http://sverigedemokraterna.se/2011/07/23/ett-angrepp-pa-hela-det-demokratiska-samhallet/ ).

    Hade SD velat verka seriösa och inte få människor att tvivla på dem hade en stark dementi där de starkt tar avstånd från ABB inte bara i handling utan även i vad han säger. Nu skedde inte så, utan först ut blev en lokalpolitiker från Varberg som kopplar samman mångkulturalismen med det som skedde och därigenom bidrar till bilden att SD i mångt och mycket står för det ABB gör. Givetvis tar Åkesson avstånd från det kommunpolitikern skriver på bästa sändningstid (inlägget är också bortplockat från hans blogg), men hade det inte varit mer seriöst om Åkesson och resten av partiet varit snabbare ut än en mindre briljant kommunpolitiker?

    Nu har inte så skett och SD smakar med rätta brunare än någonsin.

    Jämför med hur ledande imamer i Sverige och resten av världen var snabba med att fullständigt ta avstånd från 11 september och andra hemska terrordåd.

    För lite perspektiv kan jag rekommendera http://www.svd.se/nyheter/utrikes/ingen-forvantar-sig-att-kyrkan-ska-ta-avstand_6350454.svd

    SvaraRadera
  4. Du ekar samma teorier som alla andra svenska "rätt"tänkande PKförblindade. Den dag ni öppnar ögonen och lyssnar på omvärlden kommer du att upptäcka att den svenska stolliga byfånepekpinnen mot SD i detta fall är både farlig och direkt felaktig.
    För lite perspektiv från omvärlden (den finns utanför ankdammen!)
    http://politisktinkorrekt.info/2011/07/27/mer-utlandsk-media-om-terrordaden-och-mangkulturen/#more-94907

    http://politisktinkorrekt.info/2011/07/27/kanadensisk-debattpanel-om-mordaren/

    SvaraRadera
  5. Det finns många sjuka människor,som sedan stängningarna av de nordiska "dårhusen",tvingas leva ute i samhället.En av dem som sedan länge borde fått vård,bodde i Norge...Nu virvlar denne mans dåd runt världen med stora rubriker,där Sveriges mediakår gärna vill finnas med i fronten.Kryddat med försök åt någon form av anknytning till oss.För inte skall väl världens mittpunkt finnas utanför Sverige !
    Kom att tänka på en episod i mitt liv.Träffade en dag på en udda figur i gatuvimmlet.Denne hade klätt sig ungefär,som en Joker bland spelkorten.Nu väckte han i sitt axellånga hår och "Look",naturligtvis ett visst uppseende.När jag passerade honom förklarade han vem han var..-Jag är MICHELANGELO,har skapat himlens moln-
    I dag är jag tacksam att jag betvivlade honom.Tänk vilket pressuppbåd kring min person det skulle blivit,om jag vidareförmedlat mitt möte med denna sjuke berömde man till svensk press...Men samtidigt vet jag att denne man inte var den bild,som jag själv har av italienare... Även om han trovärdigt sökte förmå folk att tro honom !!
    Sens morale av mitt sammanträffande,man skall aldrig dra för tidiga slutsatser...

    SvaraRadera
  6. Lars, jag försöker säga precis samma sak som du i mitt nya blogginlägg under Insane.

    SvaraRadera