torsdag 14 juli 2011

I valet och kvalet.



Den 43-åriga kvinnan fördes in i rättsalen med en jacka över huvudet och hon torkade tårar då åklagaren läste upp misstankarna mot henne.

I måndags morse larmade hon SOS och uppgav att hennes man tagit sitt liv. När polisen kom till parets hem i Filipstad misstänkte man snart att det inte rörde sig om ett självmord.

– Han är skjuten bakifrån och därför utesluter vi mer eller mindre självmord.

Hmmmmmmm.
Vid närmare eftertanke, hon kanske skulle ha satt ut honom på Blocket istället.

VF expressen Aftonbladet expressen

5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Minns en hemsk historia från 70-talet. Dotter och mor satte en klyvyxa i huvudet på dotterns man och grävde ner honom bakom krusbärsbuskarna. När grannar började undra vart han tagit vägen, hade han rest bort, enligt mördarna. Men dådet blev upptäckt, när en av hundarna i byn började gräva i trädgården.

    - Oj, var det där han var, kläckte mamman ur sig.

    Det är inte lätt att vara en mördare när man är dum.

    /Öbon

    SvaraRadera
  3. Tack, Carina, för att du tog bort den där historien, som inte hade något med ditt inlägg att göra.

    /Öbon

    SvaraRadera
  4. Tokar, självmord med skott mitt i ryggen? Vad tänkte hon då?

    SvaraRadera
  5. Om det var ett planerat dåd så var det ju inte så lysande utfört. Impulsdåd är impulsdåd. Och vissa människor har mindre impulskontroll än andra av olika skäl. Så vad jag försöker säga är att de flesta av oss vill se oss själva som logiska, förnuftiga, tänkande individer. Själv styrs jag väldigt mycket av känslor så jag får verkligen anstränga mig för att vara "logisk". Grejen är att jag inte är så unik beträffande detta dvs känslor vs tanke/logik eller?

    /Plutten

    SvaraRadera