tisdag 5 juli 2011

Alliansen och hela 7-enigheten lyssnar alldeles för lite på invandrarna i Sverige.


Det finns en grupp invandrade i Sverige som ligger mig så otroligt varmt om hjärtat. Det är alla dom som lyckligt ser Sverige som det land som gett dem en möjlighet att få leva ett människovärdigt liv, och som blir delaktiga och vill betala tillbaka. Jag skulle kunna göra vad som helst för nån av dom, och jag blir lika extremglad varje gång de besöker bloggen och berättar vad de tycker, tänker och känner inom sig.
Om den utveckling som statsministern går i spetsen för när landet överbefolkas av de som livet ut lever på pengar som andra måste skrapa ihop till, eller på kriminalitet.

Jag vill tacka för kommentaren från anonym. Höj era röster!
Anonym sa...
-"Kom i gräl nyligen med en PK-person inom socialtjänsten som på fullt allvar menade att hedersvåld är mer vanligt förekommande i etniskt svenska familjer!!! Och trodde hon skulle få medhåll från mig, en modern utbildad kurd... Hur blind och döv kan man bli?

Bra att de vidriga människorna som utfört detta dåd(Högbymordet) till slut fick en ordentlig dom på sig, även om den är påfallande mild. Minst 15 års fängelse utan förtida släpp följt av omedelbar utvisning skulle varit mer lämpligt. Och sonen, hur resonerar man där? Givetvis skall även han utvisas. Han är inte född i Sverige, saknar därmed annan anknytning hit, och har begått ett grovt brott. Dessa obildade grottmänniskor är en skam för alla hederliga invandrare och Svenskar, som vill leva i fred i ett modernt samhälle utan att ta till stamrelaterade stenåldersmetoder i sitt umgänge!

/Född utomlands, men tacksam för att ha fått en fristad i Sverige!
2011-07-05 16:13

6 kommentarer:

  1. När jag inför valet i höstas delade ut material för Sd var det flera invandrare som kom fram och framförde sin uppskattning för det Sverige som var (och oro för det Sverige som verkar växa fram).

    SvaraRadera
  2. Ansvarsfull invandring,var och är den slogan som SD gick till val med,och är fortfarande SD´s mål.Just ett sådant exempel som "Anonym" ovan återgett,visar hur den absolut största delen av de människor som kom till Sverige,före massinvasionens tid,uppfattar nuvarande krisläge.Dåvarande invandring kunde genomföras dels för att den var anpassad,dels p.g.a att man lät sig integreras,och att religionens betydelse var en bisak.Dagens skam i invandringspolitiken,är att man låtit det hela i nutid spegelvändas,troligen avsiktligt för att kunna genomföra lönedumpning !!

    SvaraRadera
  3. Thorsten Schütte2011-07-05 20:06

    Det är alla dom som lyckligt ser Sverige som det land som gett dem en möjlighet att få leva ett människovärdigt liv, och som blir delaktiga och vill betala tillbaka. Jag skulle kunna göra vad som helst för nån av dom - jag är en av dem ,men det gör inte nödvändigtvis att jag känner mig som en "bättre" invandrare som ser ner på de mindre lyckligt lottade dito.

    SvaraRadera
  4. Bättre? Ser ner på?
    Så illa du uttrycker dig.
    Det handlar om samhället, det svenska, som misslyckats så kapitalt och ödesdigert katastrofalt med att ge människor de förväntningar som hjälper dem att integreras.
    Alla människor längtar efter och behöver tydligt ledarskap, nån som tryggt visar vägen.

    Det grymma består i att bunta ihop människor från totalt främmande länder - kulturer och religioner utan, utbildning, kännedom och kunskap hur livet förväntas levas - i getton på samma sätt som de gjorde i förtryck och ojämlikhet i sina gamla länder.

    Och det är rätt tröttsamt att du ständigt betraktar kriminella vildar och bestialiska förtryckare, som "mindre lyckligt lottade". Deras offer och hela familjer är "mindre lyckligt lottade".

    SvaraRadera
  5. Thorsten Schütte2011-07-06 07:36

    kriminella vildar och bestialiska förtryckare, - det är trots allt baren en mindre delmängd av alla invandrare, jag bryr mig om resten som fortfarande är stor när skurkarna räknats bort och innehåller mindre lyckligt lottade än jag!

    SvaraRadera
  6. Dom blir fler och fler. För det är som med skolan, om det saknas struktur och goda ledargestalter som tillåts leda, ja då går allt åt helsefyr.
    Och det, det är kränkande på riktigt mot människor.

    SvaraRadera