torsdag 30 juni 2011

Om tålamod.


Igår strök jag till halv två på natten, hängde allt nystruket över hela hemmet, slocknade som klubbad.
Vaknade, gjorde alla måstebestyren i den värmedallrande stan, packade sen ner de fem säckarna med nyvikta väldoftande lakan, handdukar, badlakan och dukar. Tiden gick och jag längtade bara ut till havet och de svalkande vindarna. Efter nödvändig shopping, läkarbesök och apotek kom jag så efter tre heta dagar i stan äntligen hem vid 15tiden.
Uppackning, och sen finalemento en skinksallad, några romantica-tomater och ett jätteglas med isande kallt Citronloka i famnen, ner till bryggan, slår mig ner och puhhhhh, ahhhhhhhhhhh.
Så var det dags att hämta andan, njuta och bara, bara vara.
När allt var perfekt riggat, lufsade Zorro rakt på min efterlängtade isdryck.
Och allt rann ut.

Då fick jag psykbryt på hela situationen och hoppade runt som Farbror Melker.
De utspillda bagatelldropparna fick min bägare att rinna över.
I några fåniga sekunder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar