måndag 9 maj 2011

Rött kort till föräldrarna! Så klart.


För Rosengårds knattelag från Malmö blir det inga fler matcher resten av säsongen. Efter att föräldrarna hotat domarna stängs laget med åttaåriga spelare av.
- Jag är helt chockad, de gav sig på mig och jagade mig runt planen. Jag har varit domare i 25 år men har aldrig varit med om något liknande, säger Bujar Fetiu.

Även på min tid fanns det okontrollerade idioter vid sidlinjen.
Fast.
När byttes "ut med domaren" och "sätt på dig glasögonen, din j-el", till råa och våldsamma handgripligheter, och "vi ska knulla sin mamma/syster/dotter" "vi vet var du bor" "vi väntar på dig i mörkret" och "vi ska sätta eld på din bil"?

För övrigt är det ju inte barnen som ska stängas av.
Bannlys självklart och utan prut de galna och hotfulla föräldrarna.
Hur svårt kan det va?

PI Expressen Aftonbladet Skånskan

2 kommentarer:

  1. Thorsten Schütte2011-05-09 15:04

    Reagerade likadant. Varför ska barnen bära hundhuvudet för vissa föräldrars stollerier?

    SvaraRadera
  2. Varför blir jag inte förvånad.....
    /B-M

    SvaraRadera