onsdag 11 maj 2011

Igår var det kalas på Junibacken!


Vilken smart idé att ha sitt 60årskalas på Junibacken, vilken fest, vilken upplevelse. Har aldrig varit där förut och blev nu vilt imponerad av den fantastiska tågresan i sagornas värld, med självaste Astrid Lindgren som guide, sen ett vackert uppdukat buffébord med utsikt över vårfagra Nybroviken. Hela tiden satt jag tänk-tänk-tänk över att ragga upp nåt litet barn så jag får tillfälle att återvända och visa, berätta och dela med mig - alla barn måste få se!

Mor 60 och dotter 34 delade ömsint på dagen, denna stora dag som planerats ihop med en innerligt älskad make och bonuspappa, som för kort tid sedan omkom under olycka i utlandet, och aldrig mer får vara med.
Livet måste gå vidare, jag beundrar dom som orkar så.

Långt efter midnatt drog vi till ön, det var Björn och jag och Zorro på havet, i den ljusa natten i månens bleka sken.

3 kommentarer:

  1. Thorsten Schütte2011-05-11 17:39

    Vi åkte tåget när barnen var små tillsammans med min ena systers familj från Berlin, jag tyckte det var mycket professionellt gjort, trots enkla medel.
    Andra bild på månen på ett par dagar, se tidigare kommentar.
    Barn bruka fascineras av månen och är duktiga på att hitta den på himlen även vid dagsljus: titta, månen!

    SvaraRadera
  2. Såg din förra månkommentar, tänk vad en bild, en doft, ett ljud kan locka fram...!

    SvaraRadera
  3. Thorsten Schütte2011-05-12 09:12

    Ja, det behövs inte mycket för att trigga i gång en associationskarussel. Det är en av det viktigaste skälen för människans kreativitet.

    SvaraRadera