Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Oskar sa: - "Denna blogg är en stilla oas för frihetstänkare." De vackra orden kom så nära min tanke om hur det ska kännas att vara här! Jag kontrollerar inte era kommentarer, gör det själva och ta ert ansvar enl svensk lag.
En del anser att staten ska sälja SAS men vad jag har förstått så äger svenska staten en ganska liten andel av företaget,10-15% tror jag(carina har kanske bättre koll)det är.Så vid en ev försäljning skulle kanske intäkterna bli marginella /Petter
SvaraRaderaEn krona, kanske?
SvaraRaderaFör SAS gäller samma som för SAAB: varje uppskov av nedläggningen ger ytterligare en omgång äldre anställda chansen att klara sig till pension utan att förödmjukas i arbetslöshet mot karrierens slut...
SvaraRaderaJaaa, mitt älskade SAS. På Saab är det ju så att de producerar bilar som ingen/få vill köpa, trots att de haft en otroligt duglig VD. Med SAS är det så att ett omhuldat monopolföretag var illa förberett för avregleringen. Ledningen trots nya VD:ar är usel- noll fingertoppskänsla.Jfr Norrwegian. Var hittar SAS alla stolpskott? Fortfarande är det ändå så att passagerarna faktiskt vill och tycker om att flyga med SAS. Men när det kostar mer att åka taxi til Arlanda än att flyga till Milano, kan man ju undra hur en verksamhet med så tunga omkostnader ska klara sig.
SvaraRaderaPrisbilden för flyget är understundom obegripligt låg. Om flyget fick betala lika mycket för soppan som vi på marken skulle den se annorlunda ut!
SvaraRadera