lördag 7 maj 2011

Fram för civilpolisstaten!


Efter en aktuell händelse ger nu Linda Engström, på Nesmill, sitt fulla - ja f´låt, då - stöd för att bartenders ska kunna neka en gravid kvinna att köpa ett glas vin.

Javisst, helt rätt Linda Engström! Alla vi svenskar borde omedelbart utrustas med ett eget litet kitt, bestående av en käck polismössa, handklovar och en liten praktisk stoppskylt.
Kan lämpligen användas i varje kontakt med medmänniskor som inte begriper allting lika förträffligt som du.

PS. Vad ammande mödrar beträffar, så hoppas jag innerligt att alla i Sverige är så upplysta att de förstår sitt och barnets bästa.

4 kommentarer:

  1. Vad beträffar gravida och ammande kvinnor och hälsorisker med alkohol och tobak skulle jag kunna säga så här:Jag har själv inga barn och kommer kanske inte få några i framtiden heller,men om jag hade en partner som väntade barn skulle jag själv också kunna avstå från alkohol och tobak.Detta för och visa respekt för det fantastiska arbete kvinnor gör,nämligen bär på i 9 månader och föder barn och i många fall ammar dom ett antal månader.Tror sådana initiativ är bättre än "pekpinnar".Detta var en tanke från mig som man.Vad tycker ni kvinnliga bloggläsare det är ju främst er det berör.Nu ska åka på födelsedagskalas en av mina systersöner blir tonåring./Petter

    SvaraRadera
  2. Förbud och pekpinnar drive me crazy, första gång jag blev gravid, fimpade jag för gott, samma dag jag stod med det positiva graviditetstestet på toan. Det sa sig själv - det bästa jag gjort!
    Du tänker bra, Petter, ha så kul på kalaset!

    SvaraRadera
  3. Thorsten Schütte2011-05-08 15:12

    Mycket kommentar i frågan finns här:
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=4489564#srcomments

    SvaraRadera
  4. Tack för länken Thorsten./Petter

    SvaraRadera