torsdag 12 maj 2011

Försöker Sverige smyg-inta Norge?


Norrmännen är på krigsstigen mot "svorskan"!
Så här beskriver Aftenposten: "Glad påsk!» Det var hilsenen barna i Rødberget barnehage kom hjem med til påske i år.
Det jobbes mye for at alle barn skal beherske norsk før de begynner på skolen. Blant annet har Regjeringen innført gratis kjernetid for at barn som ikke snakker mye norsk hjemme, skal få anledning til å lære språket i barnehagen.
Men hvordan fungerer språkopplæringen i praksis når majoriteten av vikarene i barnehagen er svenske?"

Den underbaraste och roligaste kommentaren står absolut konspiratorikern Geir Jörgensen för:
-"Nå forstår jeg.
Dette er en del av den hemmelige svenske planen om å ta over Norge.
Det er mange svensker som jobber i Norge - nå tar de over "barna", jobber i barnehager og skoler. I tillegg til utesteder og "alle" andre steder.
Samt at det blir mange norsk-svensk par. Dermed får mange nordmenn et forhold til Sverige.
Svenskene satser på en "stille" overtakelse av Norge.
Se etter i 17-mai toget, sikkert mange svenske flagg der. Hvorfor?? Vi feirer jo at vi kom oss unna union med Sverige.
Stopp innvandringen fra Sverige! Dette må opp på høyst mulig politisk og militært nivå i Norge."

DN

5 kommentarer:

  1. Thorsten Schütte2011-05-12 13:09

    Om man bortser från de skämtsamma aspekterna ser vi ett mycket positivt sammanväxande med vårt västra grannland som delvis kompenserar för att banden till Finland tunnas ut. A propos Finland inger det respekt att sannfinnarna valde att gå i opposition och inte att dagtinga med samvetet, bryta vallöftet och stödja Finlands deltagande i €-stödpaketet till Portugal, för att kunna vara med vid maktens köttgrytor.

    SvaraRadera
  2. De har vært mkt fokus på svensker i media i det siste. Banansvensker, svensker er mennesker, partysvensker også videre. Hva tenker du personligen om svensker i Norge?

    SvaraRadera
  3. Thorsten Schütte2011-05-12 17:31

    Jag vet inte vad Carina tycker, men jag tycker att det är utmärkt med svenskar som jobbar i Norge i stället för att vara arbetslösa i Sverige. Deras hemskickade pengar och gränshandeln borde utgöra flera % av Sveriges BNP.

    SvaraRadera
  4. Jeg elsker Norge som det stiger frem!
    Ocjh jag är, sedan alla mina år i SAS, både norsk och dansk, jag gläder mig med Norge för sin fantastiska ekonomi, och med Danmark för deras förmåga att försöka vara proaktiva för att rädda välfärden i sitt land.
    Men, jag vet inte så mycket om banansvenskar eller partysvenskar i Norge, bara att jag tycker det är helt naturligt att vi som goda grannar stöttar och hjälper varandra!

    SvaraRadera
  5. @Carina fantastiskt sagt! Vi är alla barn av norden och vad spelar det för roll? Som grannar bör vi hjälpa varandra när den andra har det svårt.
    @Thorsten Det var enkelt och gott sagt! Men jag kan med all säkerhet säga att norrmänn står för 80-90% av gränshandeln. Och när det kommer till hemskickade pengar tror jag snarare att dom norska pengarna hamnar i Thailand :D

    SvaraRadera