söndag 1 maj 2011

Det är mänskligt att


missa, att komma för sent.
En klassiskt socialdemokratisk demonstrantion i Falun, men många förvånades över att Juholt missade deras tåg, och inte infann sig förrän minuten innan sitt tal.
Till TVreportern svarade Juholt:
-Jag kan förändra Sverige, men jag kan inte se till att dygnet har mer än 24 timmar.

Människor som skyller på tingens ordning, istället för att ödmjukt ta på sig, och ärligt beklaga och lova bättring, har alltid oroat mig.
Jag är inte ett dugg imponerad över Juholts etik och moral.
Så välsmort munläder och rundhänta löften biter inte på mig.
Det minsta.


DN
SvD Sydsvenskan Aftonbladet Expressen Skanskan Expressen

1 kommentar:

  1. Thorsten Schütte2011-05-01 22:11

    Kan det vara så att Juholt anlitade SJ för transporten till Falun?

    SvaraRadera