fredag 20 maj 2011

Antidemokraten på Expressen går vidare i sin totalitära gärning.


Chefredaktör Mattsson: "Därför slutar vi med läsarbloggar
Läsarbloggar, som vi lanserade som som första svenska tidning, försvinner den 8 juni. När de kom 2006 erbjöd de besökarna på Expressen.se en bra möjlighet att blogga i ett enkelt och effektivt publiceringsverktyg. Numera är läsarbloggarna inte tillräckligt konkurrenskraftiga, och vi bedömer att det finns många bättre alternativ på marknaden som också är gratis.
Då är det bättre att Expressens resurser fokuserar på andra saker, som...."

- att enbart hylla mig och mina manipulativa idéer, och som inte tycker och tänker fritt, för då blir det så uppenbart att jag vill styra tidningen och Sverige mot åsiktsförtryck.




Expressen

17 kommentarer:

  1. Thorsten Schütte2011-05-20 08:59

    Tja, det kanske inte är så lämpligt alls att en tidning tillhandahåller en bloggplattform eftersom texterna där ändå ometdevet av många kopplas till tidningen i stället för till bloggaren. Det är faktiskt bättre med oberoende plattformer, som t ex den Du använder!

    SvaraRadera
  2. Thorsten:
    God morgon,Thorsten...Nej det måste vara svårt, att som dessa Boulewardblaskor,tycka "olika" och då i bloggform få mothugg...Kan inte vara en önskeposition,att sitta där och skriva "borttaget" bl. kommentarerna tills inget återstår.En fråga Thorsten,skulle du vilja sammankopplas med Expressen ????

    SvaraRadera
  3. Älskar min blogg och min plattform, mina läsare, och inte minst mina kommenterare, men om jag var Mattsson skulle jag nog inte göra det draget just nu, när han är under lupp för sin åsiktsmanipulation.

    SvaraRadera
  4. Thorsten Schütte2011-05-20 10:20

    Nej, Lars, jag vill varken sammankopplas med Expressen eller Aftonbladet. Dessa tidningar är i en snabb utförslöpa mot samma nivå som tyska "Bildzeitung" och brittiska "The Sun". Men på ett sätt är dessa tidningar ärligare, de hymlar inte med att de är boulevardtidningar. Våra kvällstidningar har fortfarande pretentioner att vara seriösa, vilket renderar dem ett löjes skimmer!

    SvaraRadera
  5. Carina:
    Tackar som frågar...Min dygnsrytm ser nu ut som följer..(efter att glad ha hemvänt)
    Lättare smärtslindrande tabletter,när jag inte längre orkar hålla ut..(värker,sticker och sover i mitt ben)
    Försöker på dagtid röra mig så mycket jag orkar för att komma tillbaka i form.Men måste tyvärr lägga mig med benet högt emellanåt...
    Därtill skall jag ta de olika medicinerna under dagen..Annars "vanliga" dagliga sysslor inom hemmets fyra väggar..Mest mat och hygien..Men har idag haft besök av DSK som tittat på tajp och omslag,lovade återkomma nästa onsdag.
    Det bästa är när jag nu äntligen kan sova i egen bädd på natten.I dag på morgonen kändes det nästan som om jag vore helad,efter nattens sömn..Men efter stund upptäckte väl hjärnan,att den glömt starta smärtmaskinen..Under dagen löper några av mina tyska radiokanaler med musik..och dessutom är jag djupt "beschäftig" med din blogg...På något sätt måste jag nu få dygnets ljusa timmar att fortlöpa i takt med läkningen..Förresten har någon av er någonsin upptäckt,hur långt fem minuter kan vara ???

    SvaraRadera
  6. Ett förtydligande:
    DSK betyder i mitt fall en sköterska..Så ingen kommer att tro,jag yrar och haft besök av världens tidigare finansguro !!!Han finns kvar i NY...

    SvaraRadera
  7. Thorsten Schütte2011-05-20 15:13

    Förresten har någon av er någonsin upptäckt,hur långt fem minuter kan vara ???
    Ja, i tandläkarstolen t ex...
    Och kul att se, att Du har humöret upp och glimten kvar, trots allt. Önskar fortsatt tillfrisknande i det fina majvädret som vår familj kommer att avnjuta i stugan hela helgen, åker i kväll.

    SvaraRadera
  8. Thorsten:
    Ha det så skönt under helgen och var rädda om varandra.Min fru sade ofta " Du hat heute nicht die drei worte gesagt" Jetz sitz ich hier und denkt nach...was ich alles verpasst hat...Alla ni på bloggen var tacksamma så länge ni har någon kär hos er..En dag blir allt annorlunda i ensamheten...Betr.mitt humör känner jag ett tvång,för att inte gå ner mig totalt i min djup sorg...Egentligen är detta större bekymmer hos mig,än mina smärtor.Därför förstår du kanske Thorsten,att fem minuter ofta känns som timmar...

    SvaraRadera
  9. Lars, ett seriöst tips om du vill fördriva tiden samtidigt som du inte kan fysa fullt ut. Prova modellbygge. Koncentrationen på byggandet gör det lättare att förtränga nuet, om det är det du önskar. Plus att sniffa lim är jättekul ;-)

    /Plutten

    SvaraRadera
  10. Thorsten Schütte2011-05-20 15:56

    Lars, jag förstår Dig så väl, vi ska vara rädda om varandra. Och just för att jag vill ge min familj mera tid har jag beslutat mig att jobba 60 % från månadsskiftet, ledig on och fr. Då kan jag använda den ena lediga vardagen med gott samvete för att ladda batterierna, som snabbt töms med min diagnos, och den andra för hushåll, ärenden osv för att avlasta min heltidsarbetande hustru och för att familjen kan ha mera gemensam fritid. Nu ska vi tillbringa helgens fritid i stugan, i det fina majvädret som jag hoppas även Du kan njuta trots allt!

    SvaraRadera
  11. Ulf Hjertén2011-05-20 17:17

    Har blivit uppmanad att starta en blogg via min lokaltidning, men det kanske inte är så bra. Fattade jag rätt att tidningen kan radera i min eventuella blogg? I så fall är det ju solklart ingen bra idé att börja där. Kostar det stora pengar att driva en blogg?

    SvaraRadera
  12. @Ulf: det kostar ingenting att ha en blogg, bara tid ;-).
    Det finns flera portaler, t ex denna som både Carina och jag bloggar på, dvs blogger.se

    Det är bara att börja, omfattning, utseende, innehåll, allt bestämmer du själv. Lycka till och glöm inte tipsa oss :-)

    /Öbon

    SvaraRadera
  13. Thorsten Schütte2011-05-22 18:32

    Ulf, ber att bli hedersgäst på Din blogg...

    SvaraRadera
  14. Bra idé Ulf, sin egen blogg får man tack och lov skriva fritt på, och som Öbon sa, det kostar ingenting.
    Går det riktigt bra kan man tom tjäna på bloggeriet, med hjälp av reklam. Om man nu vill besudla bloggen, och bråka(?) med skattemyndigheterna.
    Jag skulle själv aldrig skriva om jag riskerade att bli bortraderad, men du är ju inte som jag, Ulf. Din framtoning är så mjukt ädel så den riskerar nog inte suddning.
    Skrev ju för M-magasin en tid - det passade mig inte. Om allt ljus bara får lysa på mäserblogerinnan själv kan man bli illa sedd med för personliga och färgstarka blogginlägg.

    Hade länge en kär läsare här Krister Kapell, som bloggar på Kyrkoherdens Tankar http://kyrkoherdenstankar.blogspot.com/
    Ta gärna kontakt med honom!

    SvaraRadera
  15. Thorsten Schütte2011-05-23 08:47

    Yes, Kyrkoherdens tankar är en pärla. Där "vilar jag upp" mig efter stormiga debatter på den här bloggen! Det är de enda bloggar jag regelbundet kollar,annars skulle jag inte göra något annat. Men Ulf kommer jag att följa också, så klart!

    SvaraRadera