lördag 16 april 2011

Som ett brev på posten......


En 47-årige man misstänks ha spärrat in en kvinna i sextortyrkammaren.

I ett handskrivet brev till tingsrätten hävdar han sin oskuld:

”Brådskande!

Enligt 24 kapitlet om häktning och anhållande framgår följande.

18 paragrafen.

Är den utsatta tiden otillräcklig får rätten medge förlängning av tiden om detta begärs före tidens utgång. Den misstänkte eller hans försvarare skall om möjligt beredas tillfälle att yttra sig.

1. Jag bestrider fortsatt häktning.

2. Jag kräver min rätt att närvara när saken prövas.

3. Jag kräver att få närvara vid den häktningsförhandling som tingsrätten måste hålla i dag.

4. Någon häktning av mig får inte ske om jag inte får närvara. Detta strider mot mänskliga rättigheter. Advokat Leif Silbersky var upptagen i dag och kan inte närvara. Men jag har min rätt att närvara. Jag har mycket viktiga saker som rätten måste ta del av. Åklagarens gärningsbeskrivning sist var en lögn. Detta har jag bevis för + mycket mer saker.”

Man kan fnittra åt det grandiost högtravande försöket att låta som överdådig juridisk expert.
Och man kan skaka lite snurrigt på huvudet åt det upphöjda narccissistiska jaget som nu ska berätta för expertisen i domstolen hur saker och ting egentligen ligger till..........

Fast, brevet är ju inget annat än det yttersta erkännandet på att allt verkligen inte står rätt till i knoppen.

Aftonbladet

2 kommentarer:

  1. Lustig att jag just pratade med en gammal kollega till den häktade. Han talade om att allt funkade perfekt för 47:åringen både privat och affärsmässigt(han var bla. med och startade upp Harrysrstauranger).Han körde Ferrari och ägde större båtar, mao det gick rätt bra för killen. Han var tillsammans med en dotter till en stor företagare i staden. Helt plötsligt slog det slint, han blev uppenbarligen sjuk och tydligen felmedicinerad och allt gick överstyr.
    Han stämde alla sina gamla affärskollegor + en rad kommuner bla. Karlstad på 70 miljoner men förlorade och fick betala rättegångskostnader på flera miljoner.
    Ett tragiskt livsöde med en tortyrkammare som grädde på moset....

    /HellBoy

    SvaraRadera
  2. Vad säjer du! Harrys? Det var ju några vänner vi fick i Thailand senast.

    Så otroligt sorgligt.
    Bara slår slint? Vilket livsöde.

    SvaraRadera