onsdag 2 mars 2011

Vad är det med oss svenskar??


Men helt felvallade skidor har Sverige gjort Storfiasko i skid-VM i Holmenkollen. Norrmännen och norska tidningar garvar läppen av sig över "den svenska smörre(valla-)boden".

Efter dubbeljakten stängde chefen Larry Poromaa in sig i vallabussen i över en timme, innan han berättade:
- Det är många som tycker de har dåliga skidor, men vi var inte så långt från pallen.

Efter ännu en dag med förödande vallamissar bad häromdan svenske vallachefen Larry Poromaa om ursäkt:
- Jag tar på mig hela ansvaret. Det är för dåligt.

Svenska skidåkare har givit allt, allt, allt, men ändå stått stilla i spåren på grund av felvallan.
Man skulle kunna tänka sig att de mästerskapsladdade och högt seedade svenska åkarna skulle bli alldeles utom sig av besvikelse och topptunnor rosenrasande på vallarteamet.
Men.
De är lagom missnöjda, höjer inte rösten, ler lite snett och säger att de inte vill klandra någon. Och ABSOLUT inte lägga skulden på nån, alla gör säker sitt bästa. Och vi kommer kanske igen i nästa lopp. Istället är det åkarna som tröstar vallateamet.....
Är detta normalt?

Expressen Expressen

3 kommentarer:

  1. Jag såg en kvinnlig teve-reporter intervjua bl.a. Hellner och visst som du säger Carina. Hellner sa så diplomatiskt att det är så här det är, bra och dåliga dagar och jag håller med honom. Och, den kvinnliga reportern, (har hört henne förut) slutar aldrig att fråga samma fråga om och om igen, precis som hon vill få någon slags sensation!
    "Hur kändes det"?
    "Hur käns det" bla bla bla!!
    "Nu sitter hela svenska folket och väntar på medaljer, hur känns det då"?? bla bla bla
    Och Hellner svarar så snällt och hänger inte ut någon, för så gör inte en god idrottsman!
    Jag är själv en längdåkarnörd och jag vet hur svårt det är med valla. Det är en hel vetenskap. Och vallateamet jobbar skiten ur sej, det är jag övertygad om!
    Fast visst, kan man undra varför norrmännen lyckas valla rätt....men, man vet alltid bäst i soffan. (Wassberg uttryckte sej bra, fast han satt i soffan).
    Längdskidåkning är svårt, kanske prickade dom in formen förra helgen i Drammen, svenskarna....
    Ack ja......
    Det är roligt med VM och att titta på all skidåkning. Personligen bryr jag mej inte så mycket om att räkna medaljer till Svenskarna...idrotten är sådan. Jag gläds med nordborna, finnarna verkar vara tillbaka, (bara dom inte är dopade....)
    /B-M

    SvaraRadera
  2. Jag har också roligt, B-M, och är jätteglad för finnarna. Förutsatt att de inte är.... man vet aldrig.
    Nu hoppas jag att smörreboden har lyckats idag, håller tummarna jättehårt i damernas sprintstafett!

    SvaraRadera
  3. Ja, nu verkar det ha löst sej, ja inte vallan då!! :-O
    Herrarna är ju i final i sprinten!
    Nu blir det spännande!
    /B-M

    SvaraRadera